Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Neste barn, noen som har tenkt på når eller har konkrete planer? Kanskje noen som er fornøyd med det ene barnet? Her har gubben satt seg litt på bakbeina, men jeg skal nok få han på gli. Han ble litt skremt av den kjipe starten vi hadde med fødselen, amming, kolikk, depresjon etc, men jeg prøver å si at nå har vi vært igjennom det, nå kan vi takle det, det skal vel uansett mye til for at alt går like gæærnt en gang til vil jeg tro. Jeg har alltid sagt at jeg ikke vil ha enebarn, og det står jeg for enda. Jeg er ikke klar enda, både kropp og sinn må nullstille seg litt først. Men om et års tid kanskje? Hva med dere andre? :-)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Vi har også lyst på en til, ønsker ikke at Camilla skal være enebarn. Kan hende vi starter prøvingen om et års tid tenker jeg, ønsker å være litt ute i arbeidslivet og kjenne på hverdagen med jobb og barnehage før vi setter igang igjen... Det hadde jo vært utrolig artig om noen av oss her inne var gravide med nummer 2 samtidig :-) Her må det planlegges hehe ;-)
Millapril Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 hehe, har ventet litt på et sånt innlegg. Jeg har jo sagt at det ikke blir flere barn her i huset. Erica har jo en storebror fra pappas side, selv om han ikke bor her fast med oss. Jeg synes dette holder, men sambo er ikke enig. Han vil gjerne ha mange barn. Han mener vi skal se det ann og se hva vi synes om noen år. Jeg har jo bestemt meg, etter en grusom fødselsopplevelse som har satt varige spor. Blir spennende å følge med på hvem som blir førstemann ut med andremann. Og om noen klarer å time det slik at det blir ny gruppe. Det er jo så koselig med babytid og ikke minst å gå gravid. Savner den fine magen!
Rødtopp75 og to små Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Vel, her har vi lyst på to tette selv om det nok kan gå litt utover jobben i en periode, så vi tenkte å starte å prøve på nr. to sånn ca nå... Jeg må innrømme at da vi sa vi skulle begynne å prøve på nr. to i januar, var januar litt lengre unna og nå når vi er her er det litt skummelt å tenke på. Er ikke helt klar mentalt tror jeg, men det kommer. Det er også litt artig å begynne å tenke på, dessuten kan det jo ta litt tid, selv om Josefine satt på første forsøk... Det hadde jo vært veldig artig om flere kunne ha kastet seg på prøvebølgen slik at vi kunne ha fulgt hverandre også med nr. to.
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Synes det var artig å se at så mange egentlig hadde lyst til å ha enda flere.. Jeg for min del har jo ikke noe enebarn, iom at pappaen har ei fra før, som bor her 50% av tiden. - Så jeg frykter egentlig ikke noe enebarn. Men vi har diskutert ideen om å kanskje ha 1 til. Og jeg må innrømme at jeg får skikkelig panikk. Tanken på å gå gravid, smertene, skrekken ved å oppdage at han lå i seteleie og prosessen frem til ks, samt den traumatiske starten, alle sykehusinnleggelsene og depresjonen. NEI TAKK.. Jeg får helt sikkert ikke en tilsvarende start, dersom jeg skulle prøvd igjen, men jeg tørr rett og slett ikke ta den sjansen. Det tar nok mer enn 1 år før jeg har kommet meg helt over den der.. Så jeg er stolt av alle dere som ønsker dere flere. Det står respekt av dere, jeg er for feig!
Bellen^2 Skrevet 20. januar 2008 #6 Skrevet 20. januar 2008 Jeg var i 30års lag i går og ble sittende i den alkoholfrie gravide gruppen og kjente virkelig at det begynte å krible igjen ja:) Både mannen og jeg er enige om at vi vil ha en til, så her er det bare et spørsmål om når. Jeg ble fort klar for en til, men pga den nye jobben har vi bestemt oss for å skyve litt på planene. Dette var en sjangse jeg bare ikke kunne gå fra meg, så lillesøster eller lillebror til Sebastian får smøre seg med tålmodighet en liten stund. Håper på å få en til den våren Sebastian har fylt tre:)
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 20. januar 2008 #7 Skrevet 20. januar 2008 Ja morsomt tema det her. Jeg har sagt til mannen at jeg iallefall skal jobbe ett år i den nye jobben før vi tenker på å bli gravide med en til. Så jeg tror nok vi setter i gang med å prøve en gang til rundt sommeren 2009. Vi har veldig lyst på en til, men samtidig har jeg lyst til å nyte tida sammen med Mathilde en stund til før neste kommer.
måken og vesla Skrevet 21. januar 2008 #8 Skrevet 21. januar 2008 Jeg ønsker også ett barn til, og mannen min vil gjerne ha enda flere. Men vi har ikke bestemt oss helt for når vi skal begynne å prøve. Jeg har ikke fått mensen ennå, så kroppen min er ikke beredt, men pga av alderen vår er det vel en fordel om vi bare peiser på. Jeg grugleder meg til å prøve å bli gravid igjen. Vesla satt ikke på første forsøk, og jeg klarer ikke å la være å telle dager og vente på mensen, men kanskje det er bedre nå når jeg tross alt kan bruke energien min på vesla. Dessuten syns jeg det var tungt på slutten av graviditeten og jeg kommer til å være livredd for å få en værre bekkenløsning enn sist. Jeg er også litt usikker på om jeg skal lufte meg litt i arbeidsmarkedet, eller bare fortsett der jeg er, og prøve å få ett barn til ganske raskt. Har søkt en jobb, men fikk den ikke (stod mellom meg og en annen person). Hvis jeg hadde fått ny jobb hadde jeg nok ønsket å vente ett år før vi begynte å prøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå