Gå til innhold

Hva gjøre når far har...

Anbefalte innlegg

Skrevet

fått laget en samværsavtale på fvkontoret som passer han,men som ikke jeg er enig i? Er helt uaktuelt å godta den.Ikke svar mekling.Har vært på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om dere har meklingsattest som er bare noen måneder gammel, så tror jeg du kan klage det inn til fylkesmann, eller hvem det er i din kommune som er over fvk. hør hos fvk

Det var det far her gjorde når han ikke fikk det som han ville

Skrevet

hva skjedde da?

noen flere som har svar?

Skrevet

Så lenge du ikke har skrevet under er den vel ikke gyldig?! Har far vært der alene og laget en avtale? Skjønte ikke helt...

Om du er fornøyd med ting slik de er idag og far ikke er det er det jo opp til han og føre an. Han må innkalle til mekling, stevne deg osv.

Skrevet

Vi har en avtale laget hos mekler,standard.Så nå har han vært til ny time,jeg dro ikke siden jeg visste hva han ville ha i avtalen.en helt ustabil avtale som ikke jeg er enig i.jeg snakket med fvk og sa at jeg ikke kom,og det var helt greit.så hva nå? jeg skriver ikke under.

Skrevet

jeg syns det er veldig dårlig og ikke møte opp på FVK fordi du er uneig med far. det er nettopp derfor du burde ha møtt opp. for da har dere jo en murlighet til og snakke sammen med en trede person til stedet.

når du ikke møte så fremstår du ikke som veldig samarbeidsvillig.

men nekt og skriv under og si at han må forholde seg til den gamle avtallen eller kalde inn til ny mekling. og om han gjør det så møter du!

blir dere ikke enige blir det rettsak og det ser mye dårligere ut for deg om det blir rettsak og du har nektet og møtt om til mekling.

Skrevet

Fvk her og min advokat har sagt at den dagen far krever noe jeg ikke går med på, nekter jeg bare og så er resten opp til han. Vil han ta det videre er det hans trekk for å si det sånn. Så lenge du er fornøyd med dagens avtale skal du med andre ord bare følge den.

Det er jo den som ligger til grunn for samværet idag:)

Syns du skal kontakte en advokat for å være sikker på at det ikke har noe å si at du ikke møtte på mekling. Kan være greit å ha noen å rådføre seg med videre slik at ikke noe kan bli brukt mot en:)

Skrevet

Dette har du erfart eller sier du det kun fordi du tror det,mortilgunnar?? trur nok det siste.

Skrevet

er det veldig dyrt å ta kontakt med advokat kun for å forhøre seg og sånt?

Skrevet

barnet er nettopp blitt 1 år.fvk sa at jeg ville få støtte fra alle hold på å ha en fast ramme rundt barnet og stabil avtale.venter på kopi av avtalen,så skal jeg ta det derfra!

Skrevet

Enig med mortilgunner her.

Vet ikke om det hadde vært en idè å innkalt far selv for å forklare for en tredjeperson hvorfor du ikke vil godta avtalen. Kanskje du kan godta et punkt men ikke alt?

Er avtalen helt urimelig skjønner jeg deg, men det kan være lurt å vise at en prøver. Å ikke være samarbeidsvillig er element som blir sett meget strengt på i en eventull rettsak.

Skrevet

nei. kommunen din har gratis timer hos advokat. da får du ca 30 min til og spørre om ting du lurer på. ring de i morgen og be om og få satt deg opp på lista ;-)

Skrevet

Husker ikke grensen for fri rettshjelp men du kan jo sjekke muligheten for det. Du kan ringe kommunen for å høre muligheten om å få en time fri rettshjelp(er noe nytt kommunene har opprettet)

Ordinære satser vet jeg ikke men det koster nok litt. Du kan jo ringe sjekke.

Skrevet

Barnefar her skulle også ha barnet når han ble 1 år. Hadde ikke noe å si at gutten ikke kjente han,- han var jo blitt 1 år og da var det "lovlig". Ikke trengte han opptrapping heller.

En skam er det,- slike som ødelegger hele ryktet til normale fedre.

Men jeg vil igjen råde deg til å snakke med noen. Hver gang jeg er usikker på om det jeg nekter kan bli brukt mot meg ringer jeg advokaten min eller FVK. Viktig at du ikke gjør noe "feil" da det fort kan bli deg som blir sett på som vanskelig.

Skrevet

for litt over 1 år siden lå fri rettshjelp på 225 000 kr om jeg husker riktig. jeg kom ihvertfall akkurat under.

Skrevet

tar det når jeg har kopi av avtalen i hånda.har ennå ikke gjort noe galt.i tillegg har han brutt den avtalen vi har nå 4-5 ganger.

Skrevet

Kjøp deg en liten bok å skriv ned etterhvert som det skjer ting, bl.a brutte avtaler.

Lykke til:=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...