Gjest Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 ja, det kan den godt gjøre. Her har vi hatt crp opp i mot 90, men ingen bakterielle infeksjoner. Vil tro at vanligvis gir virus crp på 40-50
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 vanligvis ikke...eller, den kan stige litt, men blir den over 50 tyder d på en bakteriell infeksjon, og ikke en viral infeksjon som influensa er
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Hmm. viral infeksjon kan faktisk gi crp mellom 50 og 100. Mange leger er veldig kjappe med å gi pencillin ved crp over 50. Det er anbefalt at man venter en dag og tar ny crp for å se om den stiger.
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Ja, derfor jeg skriver tyder på, og ikke at crp over 50 betyr at d er en bakteriell infeksjon Ja, d er anbefalt å vente, men som du sier, så er d mange leger som er kjappe ute m antibiotika...og man kan jo diskutere hva som er best: Anta at d er en bakteriell infeksjon, og få bukt m problemet og gjerne slippe unna m færre dagers sykdom og ab-kur, eller vente en dag og la infeksjonen utvikle seg, og måtte ha en lengre kur og sykdomsperiode, eller d å vente en dag og d viser seg at man ikke trenger ab fordi d var viralt...Sikkert ikke alltid like lett å vurdere! Glad jeg ikke er lege jeg da he he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå