Newton & Prinsessen på erten Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Etter middag i formiddag la jeg henne, da jeg tok henne opp var hun veldig hoven i ansiktet og rød-prikkete/flammete i kinnene og på haken. Det har gått litt ned, men hun virker litt plaget av det når hun er oppe. Gnir seg i ansiktet og prøver å "ta det bort" og blir litt irritert. Hun er 7,5 mnd. Til middagen fikk hun barnematglass med laks og grønnsaker. Hun har fått det før men da var det et annet slag. Dette nye glasset inneholder løk (er usikker på om det andre hadde det eller ikke), ellers det samme som det andre hun har fått tidligere. Men.. hun ville ikke ha og jeg fikk ikke i henne mer enn 2 t-skjeer. En venninne syntes det nesten lignet elveblest, men jeg har ikke vært borti det før, så jeg vet ikke hvordan det ser ut.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 17. januar 2008 Ingen som var vært borti plutselig voldsomt utslett "uten grunn"?
lille je Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Elveblest er veldig rødt, og med "nupper" innimellom. (Kjenner forhøyninger). Det klør noe infernalsk....
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 har dere vært ute i kaldt vær i dag? kanskje kulde utslett? beste jeg kan tenke på
Adalis Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Min var 20 måneder når hun ble dårlig. Diagnose: ukjent virus... Det var først prikker, og så ble de nuppete, før det ble flere og flere og liksom vokste sammen, så det ble store flekker. Spredte seg til hele kroppen på to døgn, hadde feber på over 40, men legene sa det ikke var farlig. Det er eneste erfaringen jeg har med uslett.... Har hun feber da? Er hun slapp eller virker syk på noen annen måte? Du kan jo alltids ringe legevakta, bedre med en gang for mye vet du! ) God bedring!!
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 eller akutt allergi på skyllemiddel, tror jeg fikk det for en uke siden, holdt på å klø meg ihjel!!! klempe rød og prikkete på halsen
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. januar 2008 Har vært ute, men det var 5 timer etter at hun fikk det, og det var 6 grader ute. Det er røde områder (all huden er lys rød) med røde nupper/prikker.
lille je Skrevet 17. januar 2008 #8 Skrevet 17. januar 2008 Høres ganske elveblest ut... Ikke alltid det skal så mye til....
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 17. januar 2008 Bruker neutral, har gjort det hele tiden.. Hva kan elveblest komme av?
lille je Skrevet 17. januar 2008 #10 Skrevet 17. januar 2008 I følge legen min: Psykisk stress, mat, skyllemiddel, krydder...... Det meste egentlig....
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. januar 2008 Hevelsen har gått en del tilbake og hun er ikke så intenst rød som i går. Vi skal på hs imorgen, så hvis ikke det forverrer seg så drøyer vi til da. Dere som har dette hva tar dere for det? Har phenamin i hus fordi broren er veldig allergisk mot en del ting, men vil ikke gi henne noe uten å ha snakket med lege. *håpe håpe det går fort tilbake*. Hun er ellers frisk og rask, men har vært litt sutrete og irritabel i dag, noe hun vanligvis aldri er gla'jenta mi.
lille je Skrevet 17. januar 2008 #12 Skrevet 17. januar 2008 Jeg har fått clarityn som kløstillende... Har holdt hvis det har vært bare litt. Noen ganger har jeg hatt over hele kroppen, da har jeg fått prednisolon... Hestekur det ja.....
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 17. januar 2008 ok.. Håper det er over til imorgen :-( Stakkars gullet mitt.. Håper såååå inderlig at hun ikke hadde "arvet" alt dette allergi opplegget. Men i høst fant de ut at hun også hadde melkeallergi, ikke så ille som broren, men nok til at hun kaster opp av litt. Og nå dette.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 17. januar 2008 Hun har ikke feber og er frisk, bare litt sutrete og irritert på at det klør eller svir (hun tar seg til ansiktet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå