-Hengebuksvinet- Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Hadde i høst et fast vikariat, for samme lærer. Dette gikk dessverre ut før jul. Så nå hopper jeg litt mellom klasser. Sa meg derfor villig til å stå på vikarliste hos en annen skole også. Har jobbet 3 fulle dager der denne uka, men fikk så melding om at den første skolen ønsker meg inn i et deltidsvikariat fra midten av februar. Da sa jeg fra til skole nummer to, at jeg kom til å prioritere skolenummer 1. Skolenummer 2 spurte imidlertid om jeg kunne ta på meg to dager for dem kommende uke, og jeg sa da at jeg ville høre med skole 1 først. Når jeg gjorde det, viste det seg at de har satt opp en nesten full uke på meg til neste uke. Dermed ble inspektøren på skole nummer 2 sur, og spurte om jeg ikke da hadde sagt fra om at de ønsket meg disse to dagene. Hvorpå det jeg bare spakt kommenterte at jeg ikke hadde lovt dem noe. Hva synes dere. Har en inspektør lov til å bli irritert, over at man ikke vil/kan jobbe? Når de ikke har noe annet en tilkallingsvikartimer å tilby.
A4 Husmor.... Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Jeg hadde gjort det samme som deg. Lite synlig at hun er lenge sur på deg, var nok mer en umiddelbar reaksjon. Legg deg med god samvittighet!
-Hengebuksvinet- Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2008 Takk for oppmuntring. Jeg bryr meg vel egentlig ikke så mye om at hun er sur, men synes det er veldig dumt om jeg lager problemer for dem. Siden de tydeligvis hadde krise disse to dagene. Men hos skolenummer en ønsker de jo at jeg tar alle timene til en spesiell lærer, som er sykmeldt bare den kommende uken. Her er ikke så mange grunnskoler. Så håper jeg ikke har ødelagt sjansene mine for senere jobbing der.
meg & to små vampyrer Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Når man er ringevikar kan man jo si nei, det er jo den eneste fordelen for oss som er vikarer. At vi kan si nei om vi ikke kan/orker/vil:) Det synes jeg de bare må respektere.
LL67 Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Jeg syns hun overreagerte en del, ja. Men det kan jo hende hun egentlig ble mere sur for situasjonen, ikke på deg. Tror jeg ville satt meg ned og tenkt gjennom hva du ønsker slik at du er helt klar på det, deretter hadde jeg tatt et møte med inspektørene på hver av skolene for å forklare ditt standpunkt. Fortell din situasjon, dine prioriteringer og hva de kan forvente. Feks; "Jeg står gjerne på vikarlisten deres, men hvis den andre skolen kan tilby meg bedre timer, så velger jeg den." Det ville i hvert fall jeg satt pris på hvis jeg var inspektør, da hadde jeg visst hva jeg kunne forholde meg til.
-Hengebuksvinet- Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. januar 2008 Her i området har det vel vært litt sånn at skolene har makta, siden de slo sammen to skoler har det vært flust med ledige lærere. Men nå har det begynt å stramme seg, og jeg forstår jo at det er frustrerende å ikke finne nok vikarer. Derfor føler jeg alltid at jeg må ha en god grunn for å si nei. Enkelte inspektører "gir jo ikke land".
-Hengebuksvinet- Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. januar 2008 Som du ser i hovedinnlegget, har jeg sagt fra til skole nummer 2 om at jeg kommer til å prioritere skole nummer 1. Siden de kan tilby meg en fast deltidsstilling, i nær fremtid. Dessuten får jeg mer faste klasser på skole nummer 1, mens jeg på skole nummer 2 hopper vilt mellom klasser. Nå må jeg straks på jobb, men flott å høre at dere er litt enige med meg. Kanskje jeg rett og slett må være enda litt tydeligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå