Gå til innhold

Masrier vs rier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig forskjellen?

Eller hvordan kjenner mann forskjell?

Kan masrier foregå konstant i to døgn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på. så jeg dytter også.

Skrevet

Maserier er rier som ikke gir noen fremgang i modningsprosessen eller fødselsforløpet. Man kan ha maserier i flere døgn uten at det fører til at man modnes eller at fødselen starter.

Rier gjør at man modnes og at fødselen starter og barnet fødes.

Det kan være vanskelig å kjenne forskjellen på maserier og rier. Men maseriene er ikke regelmessige.

Skrevet

Jeg fikk denne forklaringen på sykehuset:

Maserier er REGELMESSIGE sammentrekninger som ikke klarer å åpne opp livmorhalsen.

Jeg fikk kraftige kynnere en kveld med nr 1. Ringte jordmor, og da sa hun at det ikke ble definert som rier med mindre de var regelmessige. Ut på kvelden blir det plutselig 5 minutter mellom dem. De er såpass at jeg blir skikkelig varm i kinnene når de kommer.

Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men når jeg fikk rier som var effektive, så bare skjønte jeg det. Disse var rett og slett annerledes..... Mer kraftig knip på en måte..... De var så annerledes at jeg var ikke i tvil i alle fall.

Skrevet

Jeg hadde maserier i 30 timer før jeg fikk effektive rier....

Skrevet

....og det var nøyaktig 5 minutter mellom dem hele tiden....

Skrevet

Jeg blir helt galen for jeg ahr hatt rier/masrier nå i to døgn, og vet ikke hva det er av dei. De er faktisk rimelig vonde, og de er regelmessige, men nå har jeg hatt de over så lang tid at jeg begynner å lure på om d bare er masrier....?

Skrevet

rier fører til fødsel, masrier er falske rier, men kjennes som ekte

Skrevet

Om trent sånn har jeg fått det beskrevet. Jordmor var mer opptatt av lengden på sammentrekningene enn regelmessighet og smerter...

maserier = korte (gjerne under 45 sek.) regelmessige sammentrekninger som kan holde på lenge. Gjerne smertefulle. Har ingen virkning på noe som helst.

modningsrier = lange (borti 60 sek og over det )sammentrekninger, kan være regelmessige i perioder og kan være vonde.

rier = lange, reglemessige sammentrekninger som ikke gir seg og som fører til fødsel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...