Gå til innhold

Fødsels samtale hos jordmor, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke spørsmål er lure å stille..? Når det kommer til sånt blir jeg stående helt fast :x

Har med meg mannen, men han er ikke 'god' på sånt han heller desverre. (framstiller meg selv som en idiot her, hehhh...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spurte om praktiske ting som var spesifikke for mitt sykehus (hva jeg må ta med f.eks.), og så hadde jeg laget en ønskeliste for fødselen som hun fikk se gjennom og kommentere. Ellers snakket vi en del om smertelindring, og om barseltiden og amming.

Skrevet

Det finnes ikke dumme spørsmål! =) Jordmoren min forklarte veldig fint, så vi stilte mest oppflgingsspørsmål til det hun fortalte. Kjæresten min har ikke akkurat hengt på BIM eller lest hauger med bøker om svangerskap og fødsel, så han spurte nok om ting som jeg kunne fortalt ham. En ting som var veldig fint var at jordmor gav kjæresten min noen spesifikke oppgaver under fødselen. Det er hans "jobb" å passe på at jeg tisser ca en gang i timen, og at jeg får i meg nok å drikke. Ellers forklarte hun også til ham at han måtte ikke forstyrre meg når jeg hadde en ri, da trengte jeg å konsentrere meg. Noe dere kan snakke om/spørre om er jo dette med hva kjæresten din skal gjøre under fødsel. Lykke til.

Skrevet

Synes ikke du virker dum i det hele tatt. Hvordan skal man vite hvilke spørsmål man skal spørre når man ikke vet hva man går til?

Jeg ville spurt hva som skjer på sykehuset etter fødsel. De fleste forstår vel hva som skal skje under fødsel, for der får vi et tonn av info. Men etterpå kan virke mer difust.

* tar det lang tid før man kommer på barsel

* får man hjelp av de ansatte/avlastning om natten

* hvilke undersøkelser skal babyen gjennom

* når treffe helsestasjonen første gang etter fødsel(hjemme el på stasjonen?)

* hvis man lurer på ting når man kommer hjem, ringer man sykehuset el helsestasjonen?

* når er første vaksine?

* når settes det sammen barselgrupper?

Bare eksempler på noe man kan lure på... :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...