Gå til innhold

Dere som strikker til babyen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere laget?

Jeg holder på med ett lappeteppe nå =) Veldig enkeld med andre ord.. skulle ønske jeg kunne strikke etter mønster!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kan ikke strikke etter oppskrifter. men jeg har strikket votter og tøffler... driver også å hekler et babyteppe... det skulle egentlig bli et sengeteppe til senga til meg og samboeren min. men det ble så mye jobb, så det blir et teppe til babyen istedet. tror han har mer brukt for det også!

Skrevet

Hei!

Jeg har lært meg å strikke i løpet av svangerskapet. Fant denne siden http://www.pinnsvindesign.no/strikkeskole.htm på nett, printa den ut, kjøpte Nøstebarn sin strikkebok og satte i gang. Kjempegøy! Og nøstebarn sine oppskrifter er ikke så kompliserte, så man får det til. Anbefales! Har strikka jakka, bukse, votter og lue nå:) Kjempestolt! Den nettsida er helt super!

Skrevet

Jeg har strikket litt,

jakke, sokker, og teppe.

kan strikke etter mønster, men bukser fikser jeg ikke...

Skrevet

tubesokker....2 rette og 2 vrange... veldig lett

mamma tar seg av bukser og gensere

Skrevet

Jeg har heklet et vognteppe, og nå holder jeg på å strikke labber som babyen skal få ha på allerede på sykehuset. De to andre barna mine skrek mye mindre på stellebordet når de fikk ha på bomullssokker og ullsokker (opp til knærne) :-) Går utrolig kjapt å strikke disse sokkene! Strikker på kveldene etter at barna har lagt seg, og bruker 2 kvelder på en sokk! :-) (....og jeg har ikke strikket på 15 år! Minst!)

Skrevet

Jeg har strikket så mye for å gi bort i julegaver så det var først i juleferien jeg kunne begyne å strikke til babyen.

Har strikket en jakke, to par sokker, en pixie lue og er nesten ferdig med heklekanten rundt ett stort mor sigen babyteppe. Skal etter det strikke en selebukse og ett midre teppe. Så får jeg se hva det blir etter det. Kanskje jeg lager noe til meg selv.

Skrevet

Hadde gitt mye for å kunne lære å strikke ::(

Skrevet

Bare å sette igang Butterfly, har du litt tålmodighet er det ikke noe problem. Hvis du ikke kommer noen vei med strikkekurs på nett eller i bøker eller blader kjenner du helt sikkert noen som kan hjelpe deg igang =)

Selv har jeg gått helt amokk med strikkepinnene den siste tiden, og har fire pågående prosjekter som jeg pusler med. To sparkebuker, og to jakker. Fra før har jeg strikka babydress, en drøss med sokker og heklet et babyteppe. Tilbringer mye tid på tog og buss for å komme meg mellom jobb og hjem, så da er det godt å ha noe å pusle med =D

Skrevet

har både tid og tålmodiighet :)

Tenkte å kjøpe garn og pinner i morgen :D

Skrevet

Jeg har strikket masse! Syns det er så kos å strikke, så jeg har til og med strikket en del til babyen før jeg ble gravid. Min skryteliste:

-2 babytepper; et i farget, tykt garn, og et i hvitt,tynt garn

- Grønt sett med jakke, sparkebukse, sokker og votter

- Hvitt hentesett: jakke, lue og labber

- Lilla bukse i ribbestrikk

- En brun og rosa genser i str 9 mnd

- En hel dress i flere farger, str 3-6 mnd

- En rosa jakke med tilhørende labber og lue

og en del labber, sokker og votter i tillegg...

Jeg har med andre ord ikke barn fra før av som trenger min oppmerksomhet;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...