Gå til innhold

Da var snuppa våken, gitt:o(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun pleier det...våkne etter et par timer på puten. Driver å "preiker" og lager lyder nå....får se hvor lenge det går før hun begynner å hyle. Blir litt oppgitt...blir nok en lang natt dette...bruker å bli det når hun våkner sånn:o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja uff, vi har slitt (sliter i perioder) veldig med slike oppvåkninger, ofte flere ganger på kvelden. Våkner og hyyyyler... Må stå der til han sovner igjen.. Men har faktisk kommet frem til at det er pga tennene. Så han er tydelig veldig plaget både lenge før de kommer gjennom (på vei opp tannkjøttet kan man vel si) og akkurat når de bryter gjennom.

Hadde komt gjennom en tann idag etter en fæææla kveld igår og natt. Helt hysterisk, selv etter paracet. Så det var nr 7, og maaange flere igjen..

Skrevet

Hvor gamnmel er han? Milla er 5,5 mnd og har vært like vanskelig siden hun ble født:o( Har gått bra noen få ganger, men stort sett er jeg og samboer oppe tl henne i skytteltrafikk hele kvelden, til det ender med at jeg bare må gå å legge meg og ta henne opp i sengen med meg og amme henne i søvn. Har tenkt tenner en stund, men ser ikke ut som om det skjer noe på den fronten. Tror hun sliter litt med magen også...har ikke bæsjet på lenge og hun promper mye...sånne skikkelig stinkbomber;o/

Skrevet

Jenta mi på 14 mnd har vært sånn siden hun var 5,5 mnd. Da kom første tann. Så jeg tror det er pga tenner hun våkner slik om kvelden.

Nå er det 3-4 jeksler på tur, så det er ikke helt ro i heimen kan du si :-s

Skrevet

Han er 11 måneder og har alltid vert sånn egentlig. Er i perioder det er stille, si en ukes tid etter en tann, før det er på an igjen.

Teller ikke med de månedene jeg ammet på kvelden osv for da var det så mye som kunne spille inn siden han var så liten. Men nå er det nok tennene..

Prøvd litt magemassasje?

Skrevet

Fikk henne heldigvis til å sovne igjen...enn så lenge...ved å vugge på henne - men kan det være tenner som gjør det når hun har holdt på sånn siden dag 1? Jeg tror mye av det går på at vi har vent henne til dårlige rutoner og har skjemt henne bort...hun hadde kolikk de første 3 mnd og ble da puppet, bært og vugget i søvn...dårlige vaner er ikke lett å vende, gitt:o/ Hs sa jeg bare måtte la henne ligge å hyle...men det klarer jeg bare ikke. Hun hyler jo selv om jeg er der og bysser - mammahjertet mitt tåler ikke å ikke trøste babyen min når hun skriker:o( Hun begynner med sutring, og det lar jeg henne "få lov til", men når hun begynner å hylse skikkelig går jeg inn til henne og vugger.

Skrevet

Ja, jeg fikk noen tips da vi var til kiropraktor med henne pga kolikken - men det skjer bare ikke noe...stakkars, hvor mye bæsj kan det være plass til i den lille kroppen før det må ut da?

Skrevet

Når det gjelder bæsj er det vell tid og ikke mengde en må tenke?

Skrevet

Jo, det er vel det...bare syns det er rart hun kan drikke så masse uten at det kommer noe ut igjen;o/ Hun tisser mye da...og promper...kan faktisk ikke huske når hun bæsjet sist...*prøveåtenke*

Skrevet

D er ikke noe melkeallergi på gang da??? Tenkte plutselig på d...

Samboeren min hadde d da han var baby...ville ikke sove om natten, bæsjet sjeldent osv...da han fikk melkefri mme ble han en helt annen unge som sov hele natten...

Han var ikke grinete på dagen eller noe, kun om natten...

Uff, er så kjedelig og tungt når d står på...

Skulle hilse og si fra mamma at hun vet akkurat hvordan du har d... Jeg var akkurat sånn...tror ikke foreldrene mine sov en hel natt på 3 år...(håper ikke d går sånn for dere da...)

Skrevet

Heisann..

Vi har snuppe på 6 måneder nå.

Hun har i perioder vært urolig på kvelden....tenner har det vært også , men hun reagerte på en del ulike mme/grøt vi ga henne.

Vi gir litt x-tra god bolle med Nestle banan/eple grøt på kvelden. Etter et langt varmtbad og da blir hun trøtt og sover godt.

Noen ganger hyyyler hun , slik at jeg må ta henne opp. Da pleier hun og sovne på sofaen hos meg...(jjaja litt skjemt bort hehe).

Men ikveld har det gått ok igjen. La henne ved 1830-tiden - og hun sover godt i sengen sin .....merkelige disse små...Ikke så lett og skjønne hva og hvor og når asså

Når det har vært som værst har vi gitt henne bittelittegranne sukkervann. HS sa det var ok i smååååå mengder

mvh Tina

Skrevet

Nei, uffda - får håpe det bedrer seg før hun er 3 år;o/ Jeg prøvde å kutte ut melkeprodukter en periode da hun hadde kolikk uten at det ble noen endring på det (spiser lite melkeprodukter nå også), så jeg tror egentlig ikke det er det. Hun har alltid bæsjet mye, helt til hun begynte med grøt...da stoppet det litt opp - ble litt fart på det igjen da jeg doblet maltdosen + gav henne sviskemos - nå har jeg ikke gitt henne grøt på en uke, får bare mm. Får ta det opp med hs på neste kontroll. Får ikke håpe det er melkeallergi...

Hun var våken 10! (ja, jeg telte) ganger fra jeg fikk henne til å sovne i halv ni tiden til vi stod opp kl 7 i morges...sliiiitsom natt:o(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...