mamica Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Er det farlig, de trenger nemlig ikke å kokes, men dyppes bare i kokt vann i 10 min. Jeg kom på først etterpå at dette nesten kan regnes som rått kjøtt og er strengt forbudt i svangerskapet....
CamillaMedSommerbebi Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Jeg tror ikke pølser er rått kjøtt. Da jeg gikk kjøttfag ble alle pølsene røkt/kokt , og jeg regner med alle pølser du får kjøpt også er det :-)
mamica Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2008 Tusen takk for raskt svar, dette er første gang jeg er gravid og jeg bekymrer meg for alt, hehe
CamillaMedSommerbebi Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 He he, kjenner veldig igjen den stadige bekymringen, og synes selv det er godt å bli beroliget :-) Kan selvfølgelig ikke garantere at svaret mitt er 100% riktig, men tror ikke du trenger bekymre deg :-)
*Super*Mamman* Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Pølsene er kokt på forhånd ja, så derfor er det ikke nødvendig å koke dem, bare varme dem:)
mamica Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. januar 2008 Ok, nå føler jeg meg mye bedre. Jeg prøver virkelig å passe på hva jeg spiser, men plutselig så satt jeg der og koste meg med noe som jeg etterpå trodde var ukokt:)
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 17. januar 2008 #7 Skrevet 17. januar 2008 Rått kjøtt = RØDT/Blodig kjøtt..
Tonen Skrevet 18. januar 2008 #8 Skrevet 18. januar 2008 Men når det står at pølsene er røkt - betyr det at de er kokt i tillegg,eller..?? Trodde fenalår og slikt var røkt og at det var derfor man ikke skal spise de. Har kokt pølsene godt jeg... Var kanskje ikke nødvendig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå