Gå til innhold

Åhh! Hvordan komme opp i full porsjon grøt da!?


Gjest

Anbefalte innlegg

Omsider får vi litt grøt i tuppa, etter 3,5 mnds prøving..

Får formiddag og kveld, lager av 5-6 ts pulver, og hun spiser alt fra bare bittelitt til en sjelden gang alt.. Hun har fått det i 3 uker nå.

 

Men..vi er jo fortsatt milevis fra full porsjon :o(

Hun er jo ei lita frøken som ikke har vondt av å legge på seg heller, og nattamminga begynner å bli litt slitsom nå..

 

Noen tips/gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gi brødskive med leverpostei istedet. De trenger ikke grøten dersom de får dekket jern og andre behov med brød og annet. Kokt potet med andre grønnsaker kan også brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja vi prøvde brød med leverpostei, og middag (potet+gulrotpure) også, men hun bare brakk seg, og endte opp med å spy.. Må ha grøten også veldig tynn :-/

Virker ikke som hun misliker grøtsmaken, men etter noen skjeer er det liksom stopp for henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å blande fruktmos oppi grøten?

Evt "lure" henne litt med å gi annenhver skje med fruktmos og grøt. (Hvis hun liker fruktmos da - sikker vinner her i gården!! Jeg gjør noen ganger det, hvis det går tregt med middagen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å høres vanskelig ut her, så har vi prøvd fruktmos også, hehe ;o)

Både hjemlaget og på glass.. Det faller heller ikke i smak, er liksom bare puppen som er god nok, tydeligvis :o/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar du henne se mye på at dere spiser?

vi fikk råd om dette på helsestasjonen, og det gjorde underverker her - vi lot lillegutt sitte i høystolen sin ved bordet mens vi spiste middag, overså ham litt og spiste, laget masse mmm-lyder, litt overdrevent sånn at han skulle skjønne det var godt... spiste med hendene osv - litt grisete, men det var for at han skulle skjønne hvordan maten skulle inn...

I tillegg hadde jeg ham litt på fanget mens jeg spiste brødskive, frukt osv, og etter en liten stund ble han kjempeinteressert i maten - da lot jeg ham smake litt - nå vil han smake på alt og spiser masse, før spiste han bare bittelitt sånn som jenta di...

Dette virket som sagt for oss, håper det ordner seg for dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar og råd:-)

 

Hun sitter i tripptrappen ved bordet, vi spiser alltid sammen med henne..

Hun ser på med store øyne når vi spiser, hehe. Men så fort vi skal gi henne å smake, så kniper hun sammen munnen og snur seg bort.

Skal visst ikke være enkelt dette nei ;-)

 

En annen ting, hvor mye skal man "mase" med skjeen, før man gir opp? Vil liksom ikke gi henne helt stygga på den heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er jenta mi og, men får i henne litt grøt om hun får "grise" litt med grøten, mens hun tar fingrene opp i grøten gir jeg henne sjea med grøt, da gaper hun:-) blir mye gris men har på henne sånn hel smekke drakt eller tar av henne alle klærne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...