Gå til innhold

Tillab. Se hit litt. =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker du jeg skrev om tulla som var mye dårlig før jul? Med hoste og snørrete og feber og gikk og var konstant små dårlig.

Vet ikke om du har fått det med deg, men etter og ha vært hos legen hundre ganger så kom dem frem til at hun hadde barne astma. Har nå begynnt behandling med flutide og ventoline og er betydlig bedre.

Tenkte bare at dette kanskje var noe for dere og sjekke opp.

Håpe embla snart blir bedre hvertfall. =)

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt opp så du får sett. =)

Skrevet

Tusen takk!

Jeg har det i bakhodet og har tenkt tanken flere ganger...

Men tror ikkelegen har det:p

Har nevnt det når vi var der en gang, men da sa hun at det ikke var syptomper på det. Men det er jo nå en stund siden...

Så bra at dere har fått svar og behandling, er noe dritt når de liksom aldri blir bra.

Måtte du endre noen på husholdningsrutinene også da?

(hyppigere sengetøyskift, støvsuging, vaksing, tepper etc?)

Skrevet

Var ikke noe som legen hadde i bakhdet her heller. Men så kom vi til en ny lege ene gangen vi skulle til lege. Da begynnte han og spørre om hun hadde hatt den surklingen i brystet lenge og om hun var ofte/mye tett og så videre. Så kom han frem til at siden hun hadde holdt på sånn såpass lenge, og siden alle prøver så bra ut og hun ikke var syk, så var det nok barne astma. Hun fikk da medisiner mot det og ble mye bedre med en gang.

Hører også med saken at vi har /har hatt muggsopp i noen av rommene her.

Har fått tatt bort det nå, mangler bare og vaske ned fra tak til gulv nå. Og vaske allt av klær, senge tøy, pledd og så videre... (siden det er sovrommene som har hatt muggsopp og vi har klærne våres der inne) og lufte skikkelig godt ut og håpe på at det ikke kommer tilbake igjen.

Muggsoppen satt i vindus karmene og huseier ville ikke ta prøver av det fordi det var så dyrt. Så han ville prøve og bare ta bort det først, og se om det hjalp. Og heldigtvis så var det ikke noe under karmen når han tok ut den, så håper det ikke kommer tilbake.

Men nå falt jeg litt ut av tema her.

Hadde det ikke vært for at vi hadde hatt muggsoppen så hadde vi jo ikke trengt så grundlig vask. Da hadde det bare vært medisinene og eventuellt litt ekstra utlufting på sovrommet hennes for og få litt ekstra frisk luft. En annen ting som er veldigt bra er og drikke mye når hun er snørrete/tett. Gjerne vann, men saft er like så bra.

Men melk kan noen ganger gjøre det tettere, (de gangene hun er som verst tett og snørrete) men får hun vann etter hun har drukket melk så pleier det og gå fint. =)

Nå skal jeg gå og legge meg. Skal opp tidlig imorgen og forberede det siste før bursdagsfeiring med barsel gruppa. =)

Tulla blir jo 1 år på mandag! :-D

*Natta*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...