Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Skla jeg ikke kjenne liv snart? Er i uke 19. Tror kanskje jeg har kjent noen små dylt, men er jo over i samme sekund, for alt hva jeg vet er det bare luft. Men tror kanskje ikke det. Skal ikke liksom babyen begynne å bli litt sterkere nå? Sånn at jeg kan være helt sikker på hva jeg kjenner? Åssen er det med dere som er ca. like langt? Noe liv? Jeg er 1.gangsgravid da..
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Jeg er 18+3 og var på UL i dag. Har vært litt bekymret fordi jeg ikke har kjent noe anntydning til liv de siste dagene, selv når jeg har presset litt på magen (noe som hjalp tidligere). Var bekymret for at den lille hadde dødd i magen, men det viste seg at den ligger med ryggen ut mot magen min. I tillegg ligger morkaken mellom magen og den lille. Jordmor sa at derfor kunne det ta litt tid før jeg ville kjenne noe liv! Ble ganske lettet når vi så hjertet kan du tro :-) Helt sikkert ikke noe å bekymre seg over spesielt siden du er første gangs. Da er det ikke uvanlig at man må over i uke 20 før man begynner å kjenne noe :-)
lillespiren2:) Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Hei. Jeg har hatt det sånn som deg, jeg er sel vi i uke 24 nå, og det er nå jeg kjenner at han sparker daglig, og flere gang pr dag. Og når jeg var med jordmor på mandag, var det først da jeg ble klar over at morkaka ligger foran barnet. Så for meg har jeg merket begrenset aktivitet i den perioden du befinner deg i. Jeg er også førstegangs, og synes også det kan være vanskelig å vite hva som er hva og hva jeg skal kjenne etter. Jeg var veldig bekymret, men kjenner nå heldigvis masse liv fra den lille krabaten! Ikke bruk mye tid på å bekymre deg, alt er i orden:) kos deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå