Gå til innhold

Greit at 6 åring er hjemme med stebror på 13 alene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 6 år skal være med stebroren sin på 13 år hjem fra skolen....men vet at det da ikke er noen voksne hjemme der før om 1-1.5 time....

Er det jeg som er hysterisk eller syns dere dette hadde vert veldig greit?

Nå skal det sies at begge desse guttene er i stand til å finne på mye rart...så jeg føler meg ikke trygg...

Hønemor eller???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kjenner dem best,så hvist du ikke stoler på dem så ikke gjør det,men jeg mener at i den alderen kan de klare seg alene sammen.

Skrevet

jeg tenkte selvfølgelig går det greit..............helt til jeg leste at begge guttene var istand til å finne på mye rart.... Så nei.

Skrevet

Når du som kjenner dem blir bekymret over hva de kan finne på, så nei..

Aldersmessig er de gammel nok etter min mening, men hvis de ikke er moden nok, så ville jeg ikke tillatt det..

Skrevet

Egentlig burde det gå helt supert mtp at storebror er 13 år, men dersom han er svært umoden er det kanskje ingen god ide.

Skrevet

Jeg synes det høres greit ut, men det kommer selvfølgelig ann på ungene.

Jeg passet min søster alene lenge før jeg var 13. Det året jeg fylte 13 var jeg patruljefører i speideren. Det var en helt normal ting at jeg hadde eneansvaret for 8 janter på 9 år en helg på hyttetur, før mpbiltelefonens tid.

Som sakt kommer det jo ann på barna, men vanligvis synes jeg man burde kunne forvente såpass av en 13 åring.

Skrevet

Jeg hadde syntes det var greitj ja, men du kjenner jo ungene best så du må jo avgjøre det ut fra det.

Skrevet

Aldersmessig JA. Min stesønn på 12 kunne gjerne tatt med 3 åringen vår og vært alene med han ei stund...

Skrevet

Mine stedøtre har vært alene hjemme fra yngste var 6 og eldste 10, og det var ingen problem, men det kommer jo an på ungene.

Skrevet

Eg syns det er heilt greit, hadde ikkje tenkt på det som problem i det heile tatt.

Skrevet

Jeg hadde nok syns det var greit, en 13 åring må jo skjønne at det blir konsekvenser av ting om de "finner på noe"??

Passet to barn alene på under 2,5 år når jeg var 12 jeg... I over 9 timer, og minste var tre måneder. Det gikk helt fint... Var også "dagmamma" til min søster på ett år fra jeg var 13 og to år fremover, tre-fire ettermiddager i uken, det innebar vasking, matlaging (middag til oss alle, dvs meg, tre brødre og søsteren min), kveldsmat og kveldstell.

Jeg tror jeg ville snakket med gutten på 13 år, og så må du vise at du forventer at det går fint, og også at du er stolt over at han passe på.

Ikke at du frykter det værste, da vil han jo ikke føle seg så voksen som om du tar det som en selvfølge at det går greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...