smågodt prinsessa Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 hvordan klarer dere det? da mener jeg, hvordan får dere tid til alt? matlaging, rydding, vasking, dusje, se en film osv.. jeg beundrer dere virkelig.. det må jeg si. Jeg har en gutt på 4 mnd og syns virkelig det er deilig med avlastning når sambo kommer hjem... hvis han må jobbe overtid så er det så mye jeg ikke får gjort. Tenk å være alene med et barn som har kollikk! Fytti dere er så gode!
cherry coke Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Det går så greit! Men har ikke vært vant til annet, da=) Meg og jenta mi stoorkoser oss og akkurat nå vil jeg ikke ha det på noen annen måte! Har ikke kontakt med barnefaren så det er meg og jenta mi hele tiden...Har supre besteforeldre som gjerne vil stille opp, så jeg har mulighet til avlastning om jeg ønsker det. Dagene mine ser omtrent slik ut: 0700- Står opp og bader/dusjer og spiser frokost 0830- barnehagen 0900- jeg begynner på skolen 1530- henter solstrålen min 16-1630- spiser middag 17- 1900- går tur, går på besøk, får besøk, slapper av, leker , baker osv. 2000- god natt mi skatt. Og så er resten av kvelden kun for meg! Rydder, vasker, ser film etc. Har det 100% fantastisk=)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 jeg tror det går litt på at vi venter ikke på at noen skal komme hjem. det er jo ikke noe alternativ for oss. alt går på vane. kommer kjæresten din hjem 3 timer tidligere i 5-6 uker vil det være en overgang for deg når han pluttselig går tilbake til normal arbeidstid. men før tenkte du ikke noe på det. jeg får ihvertfall tid til det meste, men jeg vasker og rydder sammen med småen. han er nå 14 måneder og vil være med på alt :-) jeg har altid vært alene med han og trives masse med livet mitt. jeg kan egentlig ikke helt kjønne hvordan det er og måtte forholde seg til en mann hele tiden ;-)
Gjest BigMama og februargutta Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 TAKK!! så koselig at du synes det, er alene med 2 små jeg 100% ingen avlastning ever man må jo bare få det til, er ikke alle dager vi lager middag og ofte noe enkelt,dusje er ikke greit! husker ikke sist jeg nøyt dusjen engang, da er det som regel bråk eller krangling, men kan jo dusje på kveldene også, men da er jeg så trøtt og sliten.. hehe men det går jo vasking, tja si det prøver og holde det i orden her, men ikke lett med 2 små, uff nå minte du meg på at jeg må vaske i helga UGG!! hehe
manonym Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Nå er ikke jeg 100% alenemor da, men man kan vel si 50% =) Har en mann som reiser på båt, er ute 4 uker, hjemme 4 uker. Må si jeg virkelig er imponert over de som er alene heeele tiden, og med liten mulighet for avlastning fra andre. Synst selv det kan være knalltøft å være alene med gutten min, spesielt denne gangen siden gutten min ble syk dagen etter mannen min reiste og jeg liksom skulle begynne i jobb igjen etter permisjonen. Ble syk selv også med spying og greie, så hadde jeg ikke hatt fantastisk familie rundt meg så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort... Ikke så enkelt når man ligger å spyr med en unge som ikke vil sove, leke, spise, drikke +++ Men til vanlig så går det greit! Blir ofte noe enkelt til middag siden det er dønn kjedelig å lage middag til 1 pers. Dusjing blir enten etter leggetid eller med han på badet. Går så fint atte=)
74firkløver'n Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Hadde det bedre som alenemor, enn med samboer som bare ligger på sofaen når han kommer hjem. Ikke noe avlastning der , nei.........
Adalis Skrevet 17. januar 2008 #7 Skrevet 17. januar 2008 Syns det er lettere å være alene, enn når vi var to. For da gikk jeg og irriterte meg over hvor lite han gjorde, hvor sur han var osv. Vi delte jo oppgaver, men ble jeg som gjorde det uansett siden han alltid utsatte. Mye lettere når man ikke forventer noe! ) Kjedelig de dagene man er dårlig da, (jeg har flere muskelsykdommer), og de dagene jeg er skikkelig stiv og har vondt, da er dagen tung å komme gjennom. Og nå har vi selvfølgelig trassalderen samtidig.. Hehe... Men har det mye bedre nå, og mye lettere å gjøre husarbeidet med ett smil, når det ikke ligger en sur gubbe på sofaen.
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #8 Skrevet 17. januar 2008 Var alene med nr 1...og er mer sliten nå når jeg er i et forhold og har 3 barn....med en som jobbe overtid nesten hver dag..Har en 9åring, en 2åring og en babypå snart 9mnd... Utrolig hva man kan venne seg til når man må :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå