Trulte76 Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 med fare for å bli videresjukmeldt så NAV må bet ut..så er jeg litt bekymret for å få lite penger pga min siste lønn var minimal!! DVS vi fikk fri dagen før jul, julaften og HELE romjula..dvs 4 dager fir hadde jeg da. og da en del mindre lønn.. Tar de hensyn til at man hadde fri jula?! eller blir jeg straffet for det? leste de regnet ut gjensomsnitt hva du har i uka og tok hovedsaklig de 4 siste ukene. jeg er nå 2 uker sykemledt pga jeg er veldig plaget med migrene..og er vel en fare for jeg kanskje må ha forlenget sjukmelsing ja For den jobben jeg har så blir jeg bare mere og mere uvel på jobb når jeg har migrene, så jeg har ikke en sjans å være på jobb. Noen eksperter her.. kan de hoppe over disse fridag ukene og regne to uker der igjenn? jeg har jo en fast jobb..og har jo fast antall timer pr uke på jobb..så skulle tru det hadde holdt men..
fjollefrua Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 hvis du har fastlønn så regner de månedslønna de og fordeler på antall arbeidsdager den måneden. da får du riktig betalt i forhold til antall dager du er sykemeldt...
Trulte76 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2008 vi har ikke akkurat fastlønn hell..vi stempler oss ut og inn å får lønn deretter..så mnd lønna kan variere med antal arbeidsdager det er i en mnd. Vareriere ikke så mye da, men somme mnd er jo 30dager i en mnd og andre 31, så kan være en dag forskjell på lønna likssom..
nr 6 på vei Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Det er din arbeidsgiver som fyller ut et skjema med inntektsopplysningene og som dem sender inn til nav. De vil selvfølgelig regne ut ei gjennomsnittslønn, iallefall hvis du ber om det. Hvis du feks hadde 23000 i september, 22000 i oktober 28000 i november og 20000 i desember har du en snittlønn 23 250 og det mener jeg arbeidsgiver skal rapportere inn.
Trulte76 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. januar 2008 trur jeg heller drar på jobb mandag og håper jeg ikke har migrene før neste lønn kommer..for da får jeg full lønn..jeg har 80% stilling og har ikke råd til å gå ned i lønn Så den desemberlønna vil trekke ned gjennomsnittet kraftig ned..så da får jeg håpe jeg slipper migrene ut mnd..så jeg får regnet ut fra januar mnd..
nr 6 på vei Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Trenger du å være borte over 16 dager i sammenheng pga migrene?
Trulte76 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. januar 2008 jeg har hatt migrene ukentlig..og har det da i minst 2 dager nr jeg først får det. Så er det mange dagene jeg kjenner antydning til migrene..og passer jeg meg ikke da så kan den bryte ut. og jeg jobber i produskjon med masse støy og skarpt lys..så da greier jeg ikke være på jobb. Da er det nok at jeg kjenner antydning til migrene, så bryter den ut..og da må jeg gå hjem og iallefall være borte neste dag..har ikke så mange egenmeldinger på jobb hell da.. For jeg er hyppig plaget med migrene i begynnelsen av svangerskapa..så blir jeg ganske bra..hadde senest migrene i går og dagen før..nesten bra idag..
Trulte76 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. januar 2008 til vnalig har jeg bare migrene 1-2 ganger i mnd+ jeg kan bruke medisin..nå har jeg par ganger i uka og kan ikke bruke medisin..så gleder meg til disse første mnd er over..for da har det iallefall blitt bedre før..dette jeg grudde meg til for å bli gravid igjenn..
nr 6 på vei Skrevet 18. januar 2008 #9 Skrevet 18. januar 2008 Går ut fra arbeidet ditt fremover er planlagt, så om du blir sykemeldt så skal du ha sykepenger ut fra det du skal ha i lønn de neste 16 dagene(arbeidsgiverperioden). Da vil lønnen din bli det du har tjent til nå i januar pluss det du skal ha i resten av januar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå