Gå til innhold

Bekymret ang amming....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre med innsunkne/små brystvorter som kvir seg til det er tid å amme??? Jeg gjør.. har så liten tro på at jeg klarer det..

Typen sier jeg ikke har så små og at man ikke trenger en halv meter lang brystvorte for å kunne amme...

Men jeg er usikker og redd.. er jeg den eneste??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har ingenting å si for ammingen. Da jeg fikk mitt første barn hadde jeg innsunkende brystvorter, men ammingen gikk som en drøm.

Skrevet

Hei. Barnet skal jo ha "hele" det brune feltet rundt brystvorta i munenn også, så om selve brystvorta er lita, gjør ingenting. Kommer til å bli større etter at barnet har begynt å suge på den:)

Skrevet

Hei,

Følte jeg måtte svare på dette for det var akkurat det jeg bekjmret meg for når jeg fikk vår gutt 2006. Han fikk vanskelig å ta et godt tak pga små/litt flete brystvårter. Ente med at han gikk ned alt for mye i vekt på sykehuset. Etter noen dager (fremdeles på sykehuset) fikk jeg tips av en venninne å prøve brystskjold. Dette gjorde ammingen til en drøm! Melken kom i mengder og lillegutt blev mett og glad:)

Blir fremdeles sinna når jeg tenker på att ingen på sykehuset anbefalte dette. I det minste når han gikk ned langt mer en normalen og i tillegg blev helt slapp og apatisk. Gruvsomt!

Etter ca 6 uker med brystskold var brystvårtene "ute" og jeg trengte ikke å bruke skjoldet mer:)

Denne gangen pakker jeg brystkolden når jeg drar på føden. Just in case:)

Ønsker deg masse tykke til, det kommer gå så bra:)

Klem

Skrevet

Hei, dette har jeg tenkt på også! Jeg har store pupper, stor brystskygge, men selve "nippeln" er helt flat og går nesten innover.

Når brystvortene er stive, stikker de imidlertid ut.

Ikke bare er det vanskelig/umulig å amme med det, men det ser jo også veldig stygt ut! (Er jo lov å tenke litt trivilelt, også.)

Du som har brystskold - har hørt om det, men hvor får man tak i det?

Det er vel ingen permanent forandring, siden du må ha det med nå også?

Skrevet

Epona & julispiren,

Jo det er for så vidt en permanent forandring. Har fått både større brystvorter og de står ut mer (er faktisk mer fornøyd med brystene etter amming:)). Tar med skold bare for sikkerhets skull:) Håper det går bra uten men det er kjempe enkelt å grejt å amme med også:)

Brystskjold får du kjøpt på apotek og i baby/barneforrettninger (typ Babyshop). Noen merker finnes i stl s,m og l. Jeg begynnte med s men etter noen uke prøvde jeg større og det gikk å kjempe fint.

:o) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...