Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bekymra jeg. har lenge nå kjent godt med liv på kvelden rett før j skal legge meg og tidlig på dagen. men siden dagen i går har jeg kjent lite liv. bare små dult når jeg har bevegd på magen. mulig at babyen sover mye nå da,men merker jeg blir litt nervøs. noen andre som har det slik at det kan være veldig stille i perioder??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart den lille kan være mer eller mindre aktiv ulike dager, men hadde jeg vært deg hadde jeg gått til lege/jordmor imorgen og fått sjekket at alt er som det skal. Bedre det enn å være urolig, syns jeg!

Tror nok alt går fint for deg, lykke til!

Skrevet

jeg er også i uke 26, føler mindre liv nå enn hva jeg har gjort. kanskje det er vanlig.

Skrevet

Hei, er nok bare babyen som har snudd seg =) sparker kanskje innover, for da kjenne du ingenting!!

Husk også at det er ikke flr i uke 28 man skal begynne og kjenne liv regelmessig hver dag =)

Skrevet

Ja! Jeg har akkurat gått gjennom det samme (og jeg er annengangs..) og bekymret meg veldig. Masse liv fra 21-24 ca og så ble det stille, veldig stille.. Og det har det egentlig vært helt til nå (snart uke 28).

Jeg har gjort følgende: Midt på dagen hvor jeg egentlig ikke kjenner noe særlig, også fordi jeg er aktiv da, har jeg lagt meg ned, godt ned i senga etter å ha spist noe med sukker i. Så har jeg virkelig konsentrert meg om å puste og slappe godt av. Ligge på ryggen har funket best for meg, men da med en pute på ene siden så jeg tilter litt. Så har jeg strøket og dyttet litt på den lille.. Og så kommer sparkene!!

Har nettopp blitt 100% sykemeldt-gudskjelov- etter alt for mye stress og høyt aktivitetsnivå i en lengre periode. Jeg tror dette har noe med saken å gjøre. Jeg vet ikke, selvfølgelig.. men jeg føler mer liv nå som jeg er litt mer avslappet og også tar meg tid til å kjenne etter..

Begynte å bli redd for at jeg skulle "stryke" på Tell Trivselen når jeg nå skal begynne med det, men gjør jeg som jeg har gjort til nå så skal det gå greit. Antagelig en rolig unge, og kanskje det bare blir sånn i den perioden siden det er flere som har opplevd det?

Ta det med ro, og prøv å sett av tid til å kjenne, det er mitt råd!

Lykke til:-)

Skrevet

Gutten min er også i veldig varierende aktivitetsnivå. Kjenner nesten ingenting noen dager, og akkurat når jeg begynner å bli litt engstelig så har han noen aktive timer. Merket også i morges når jeg våknet med den ene hånda på magen at jeg kjente noen små spark utenpå som jeg ikke kjente fra innsiden. Antagelig så lå han da og sparket mot morkaka som ligger foran. Da ble jeg veldig beroliget, for jeg innså at dette kan han jo ha gjort ofte :)

Skrevet

Drikk et glass iskaldt vann (m/isbiter) dersom du vil vekke babyen. Det gjør de på fødeavdelingen når de skal ta "sparketest" og vil at babyen skal være litt mer aktiv

Skrevet

Takk for alle svar. Godt å høre at det ikke bare er meg som har en rolig gutt i magen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...