Gjest Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Ville dere sett på det som en fordel eller ulempe om arbeidssøker skiver at hun har 3 barn?
Sentralstøvsugeren Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Ulempe.........mye sykefravær.....fordel - sannsynligheten for svangerskapspermisjoner heller liten!
Tia med 2 ♀ Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Kommer ann på jobben, er det en jobb som krever mye reising eller mye overtid ville det nok vært litt vegativt.
trillemamma Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Hverken eller. Man regner med at en som har 3 barn er ferdig med svangerskapspermisjoner. På den annen side, når man har 3 barn blir det gjerne mer sykefravær.
meg & to små vampyrer Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Stabilt, en med barn kan ikke bare slutte en jobb helt uten videre. Mye sykefravær kanskje.
lego Skrevet 17. januar 2008 #7 Skrevet 17. januar 2008 Kommer an på veldig mye egentlig. Hva slags jobb det er, hvor gamle barna er, alenemor/far osv
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #8 Skrevet 17. januar 2008 Det kommer jo frem av cv at en har vært borte fra arb.liv. Har en ikke vært det, burde en skrive fødselspermisjon inn. Da ser en at arb.taker har stor arb.kapasitet. De fleste rektorer er jo vant med at de med små barn er mye borte, så jeg tror ikke det er negativt.
ano`num *17.03.10* Skrevet 17. januar 2008 #9 Skrevet 17. januar 2008 Ifh en jobb som lærer kan det joogså være en fordel. Vant til flere på en gang i det daglige Nytter vell egentlig ikke å tenke så masse på det.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. januar 2008 #10 Skrevet 17. januar 2008 som lærer ville jeg nok ikke sett på det som noe negativt. ville sett på det som mer negativt om du ikke hadde barn. i de jobbene jeg pleide og annsette folk til likte jeg at folk ikke hadde barn. selv om det ikke er avgjørende
___ Skrevet 17. januar 2008 #11 Skrevet 17. januar 2008 Delevis fordel. Sansynligvis bra til å prioritere og jobbe under stress, stabil, har sansynligvis lært seg å gjøre mange ting på en gang. Ulempene ville være sansynligvis lite fleksibel, maks uttak av sykdomsfri ved barns sykdom, ekstra fravær ved skolestart, barnehagestart ol Personlig har jeg ansatt flere trebarnsmødre. For meg høres det nok mer ut som en fordel enn en ulempe.
trompetisten Skrevet 17. januar 2008 #12 Skrevet 17. januar 2008 Fordel. Stabil Etablert "Ferdig" å få barn (ville selvsagt aldri spurt om det, eller latt en mulig ansatt vist at jeg hadde tenkt den tanken) Trygg Fravær pga sykdom hos barn hadde jeg ikke tenkt på, men hadde nok spurt etter hvilket nettverk du/den ansatte har rundt seg, hvem som har omsorg for barna og hva de gjør på dagtid (dagmamma, barnehage, skole etc)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå