storebror og junibaby=) Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 det har jo ikke jeg tenkt på=( Har jeg ødelagt alt da?
lego Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Jeg mener at det bør stå. Men jeg har en venninne som bevist ikke nevner at hun har barn, hverken i søknad eller cv... Tror nok ikke du har ødelagt noe for det.
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Jeg har det i min cv, men vil du ikke så lar du være. Men hvorfor egentlig holde det skjult? Kommer du på intervju får de jo vite det avlikevel.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Skal og skal.. Etter min mening bør det, men det er jo ikke en nødvendighet i den forstand at det står i noen lov
selfangerkjerringa Skrevet 17. januar 2008 #7 Skrevet 17. januar 2008 Jeg skriver "sivilstand: gift, to barn". Enkelt og greit.
meg & to små vampyrer Skrevet 17. januar 2008 #8 Skrevet 17. januar 2008 Jeg syns du bør. Men du må vel ikke.
storebror og junibaby=) Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 17. januar 2008 Vil ikke skjule det nei,ikke bevisst fra min side. Men tenkte rett og slett ikke over det før jeg leste det her inne=( men får huske det til neste gang.
mayaya Skrevet 17. januar 2008 #10 Skrevet 17. januar 2008 Jeg har aldri hatt med sivilstand og kommer heller ikke til å ha det med. Har også lest en hel del søknader, og det er hipp som happ om folk har det, og jeg har aldri brydd meg med det heller.
LapScouse Skrevet 17. januar 2008 #11 Skrevet 17. januar 2008 Jeg har ikke nevnt det med et ord i CV/søknaden min. Leverte søknad i går og i dag ringte de og jeg har intervju i morgen! Har ikke tenkt å nevne det da heller. De har etter loven (har jeg lest) ikke lov å spørre om du har barn. Er kjempestolt av gutten min og det å være mor, men jeg forteller dem heller om meg og mitt når jobben er i boks! =)
scoobidoo Skrevet 17. januar 2008 #12 Skrevet 17. januar 2008 Det kan være lurt å skrive at man har barn. Da vil kanskje arb.giver tenke: "Hun har barn, hun kommer kanskje ikke til å gå ut i permisjon med en gang... :P"
mayaya Skrevet 17. januar 2008 #13 Skrevet 17. januar 2008 I så tilfelle kan man vel gjøre det med 2 barn, men 1 signaliserer jo mest "skal snart ut i ny perm", da.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 17. januar 2008 #14 Skrevet 17. januar 2008 LapScouse - det holder jeg med deg i.... Har selv tenkt å fjerne sivilstand fra både søknad og CV - jeg har vært sååååå nære på å få jobb på flere intervjuer i det siste (de 2 siste månedene), men så plutselig virker det som om det er svært negativt at jeg har en datter på 2 år som nettopp har begynt i barnehagen. Det er ikke lov å handle slik, men jeg tror det i praksis blir slik allikevel... Alle vet jo at barnehagebarn er veldig mye syke det første året, og jeg har en mistanke om at jeg ikke har fått jobb pga dette. Selv om mannen min og jeg har snakket om at hvis datteren vår skulle bli syk etter at jeg har fått meg "ny" jobb, skal han være hjemme den første tiden. Sååååå dårlig er ikke CV`n min at jeg ikke skulle få meg jobb - så jeg har bestemt meg for å ikke si noe/ta det opp selv, men hvis jeg blir spurt kommer jeg selvsagt ikke til å lyve - må jo fortelle det da. Men blir jeg ikke spurt sier ikke jeg noe heller... Gjør som du vil, men jeg har en mistanke om at det er "negativt" å være småbarnsforeldre når man står på trappene til ny jobb... Lykke til =) Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå