Gå til innhold

Må bare få ut litt frustrasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken handler om min svigefar. I mai fortalte han oss at han hadde funnet ei dame, på nett, som han skulle møte. 3 uker senere skal han besøke oss, vi bor flere titalls mil unna, så sees ikke så ofte. Da presterer han å ringe dagen før, og sier at ja G blir med opp. Vel samboeren ble jo egentlig satt ut, for dette var jo noe han absolutt ikke ville. Men de kom, og vi tok dem i mot. Vi viste ikke noe annet enn en hyggelig side.

De to var mer som to fjortiser på date, og hang over hverandre. Vi var ute å spise, og helt ærlig følte jeg at vi var på date med dem, enn en felles middag som en familie.

Det var ikke mange månedene siden vi hadde fått en liten sønn heller, så var jo en av grunnene til at han skulle komme.

Vel sommerferien kom, og vi hadde i lang tid sagt at vi hadde to uker til disp som vi kom nedover. Da skulle vi bo hos han. Det som skjer er at han faktisk reiser vekk til Tromsø med henne og familien hennes rett før vi kommer hjem, og sier han kommer iløpet av den første uka vi er der. Vel etter mye om og men, kommer han lørdag i første uka. Men så reiser han igjen fredagen i den siste uka vi er der og blir borte til den søndagen vi skal reise igjen. For må jo pleie kjærligheten.

Vel dette blir langt. Men vi har tatt opp dette med han, ang prioriteringen hans. Det er helt greit at han har funnet noen i livet sitt. Han er bare litt vel oppslukt.

De har også etter kun et halvt år forlovet seg, men bor over 20 mil unna hverandre, og sees kun i helger. Uten noen formening om å flytte sammen.

Vi har vært hjemme i julen, og ingenting har endret seg. Bare reising ned hver eneste frihelg han har. Isedefor å bruke tid på sitt eneste barnebarn og eneste sønn.

Blir trist på min samboers vegne.

Hvordan hadde dere reagert? Ville dere tatt en ny prat om situasjonen med han?

Han tar jo alt over på at det er negativt at han har funnet ei dame. Men saken er jo at han gjør det selv negativt ved å bruke de 3-4 ukene vi i det hele tatt møter familien til å ikke være der. Blir oppgitt.

Håper noe orker å lese :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må vel selv få disponere fritiden sin sånn som han selv ønsker?

Hvorfor skal dere bestemme at han skal være sammen med dere når det passer for DERE??????

Sorry,men akkurat nå er det noe annet som er viktigere,nemlig dama..

Det blir nok deres tur også,vær tålmodig.

Skrevet

Hva med å la et voksent mannfolk bestemme selv hvordan han skal leve og hvilke prioriteringer han gjør?

Skrevet

hehe er jo ikke akkurat det jeg sier er det vel? Er helt greit det, men når man faktisk får besøk av noen?? Så stikker man? Når man har vist det i lang tid..

Vel vel verden har vel forandra seg, og familien er ikke sentral lenger.

Men er jo ikke vi som ikke vil ha et fellesskap i familien, men han.. Det går på bare hans prinsipper. Tro meg, vi er der alltid når det PASSER han! Det har alltid gått på når det passer han..

Skrevet

Voksne mannen må jo få lov til å bruke fritiden slik han vil. Han var jo hjemme en hel uke. Han er nyforelska jo! Hvorfor ødelegge det for han? At han tok med dama til dere er vel greit? Da fikk jo sønnen hans møtt henne. Han vil vel faren sin alt godt? Kanskje han er en stolt bestefar å vil vise frem barnebarnet?

Men hvis du syns det er feil prioritering, hva skal jeg si da? Som har svigermor bare 5 min. unna, men som bare har sett barnebarnet 3-4 ganger? 1. gang: sykehuset, 2. gang: tilfeldig i byn, 3. gang: 17. mai, 4 gang: dåpen.

Greit, det var du som stilte spm. nå, men syns ikke du/dere har grunn til å klage..

Skrevet

Okey, men da har du ordlagt deg litt feil.. Er lett å forstå som at dere ikke ønsker hans beste, og at når dere kommer, så er det bare å være hjemme

Skrevet

Vel. Jeg forstår deg. At at svigerfar vet han venter besøk, og likevel velger å dra et annet sted er dårlig. Det er jo tydelig at han er en temmelig ung bestefar. En ung bestefar, som det ikke skulle forundre meg om de som reagerer negativt her, selv synes er positivt. Fordi han er ferdig med barn og nå skal kose seg med barnebarna. Er i hvertfall en standard replikk når man snakker om å få barn tidlig. Men det er en annen diskusjon. Drit i gubben, og tenk at det kan komme en tid da han trenger besøk på gamlehjemmet:) Da slipper du unna.

Skrevet

Nei tragisk svigemor spør du meg. Han har hatt oss hos seg hele jula også, men kommer ikke til den delen av huset vi er. Vi oppsøker han. Han valgte nesten vekk julaften, men min samboer spurte om han ikke kunne ta den dagen sammen med oss. Da etter lang stund ringer han, selv om vi er i samme hus, og sier, ja kan være sammen på julaften.. gjør dette for deg vettu sier han. Men kl 21.30 på kvelden setter han seg i bilen å reiser over 20 mil. Greit nok, skjønner han helt og holden, og som jeg sa vi har ingenting i mot dama. Føler vel egentlig at han helst vil være der. Han kommer også med det at han må jo få tid med barnebarnet de fåtall gangene han har tatt kontakt.. Men sånn ærlig så føler jeg det nå ikke er vår skyld han misser, han velger selv å misse.. Skjønn meg rett da.

Er forøvrig en veldig koselig dame han har funnet seg, og som også prioriterer sine barn. og dermed reiser hun hjem og han kommer til henne i stede. Så ja, det kan snakkes om prioritering, når dette er hele tiden..

Skrevet

takk for forståelsen prekæs!

Ja tror meg tanken har alt slått meg! Kommer ikke til å anstrenge meg veldig mye med å innfri besøk på andres premisser, lei å være kasteball.

Ja ung bestefar, og vi er jo unge selv også.

Samboer er jo fortvilet.. Han føler andre menn i familien er mer opptatt av han og hans sønn..Nesten mer far enn hans egen.. Trist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...