Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Oppfordring til alle som planlegger å kjøpe bæresele: Ikke bruk masse penger på Babybjørn, når dere kan kjøpe en Mei Tai, bæresjal, Beco eller Ergo! Disse er kjempemasse bedre for ryggen deres og for babyen! Kjenner ingen som er fornøyd med Babybjørn. De klager over vong rygg og nakke, den kan ikke brukes når babyen har lagt på seg noen kilo og den skal ikke brukes i mer enn 30 min i strekk fordi det er skadelig for babyen. Det sier jo sitt om hvor lite praktisk den er!!! Bæresjal og Mei Tai er kjempebehagelig å bruke, kjempegod for baby (de kan være i de i timesvis uten problemer), og kan brukes til barnet er 3 år (varierer litt). Sjekk ut lotusbarn.no eller tettinntil.no for mer tips! Og husk å bære babyen deres masse! De blir IKKE bortskjemt, de får mindre kolikk, føler seg trygge og sover bedre om natta.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Kjenner mange som er kjempefornøyd med Babybjørn og har store planer om å kjøpe det selv. Bæresjal får jeg nok ikke min kjære mann til å bruke og Mei Tai har jeg ikke hørt noe om. Alle venninne mine har brukt Babybjørn og vært kjempefornøyd, ikke hatt noen plager fra ryggen og nakken i det hele tatt. Heldigvis er ikke alle enige om alt og noen er misfornøyd med ting andre er kjempefornøyd med.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Andre alternativer til babybjørn er ergo, beco, yamo eller patapum. Dette er seler, akkurat som babybjørn, men mye bedre å bære i og varer mye lenger. Om du finner ut at babybjørn er best for deg, så er det helt i orden, men så fort det begynner å bli tungt og ubehagelig, så husk på at det finnes gode alternativer som gjør at det er mye mindre tungt å bære et større barn. Barna blir for tunge for babybjørn lenge før de lærer å gå!
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Vi kommer til å gå for mei-tai http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=82 denne gangen. Hadde baby-bjørn sist og elsket prinsippet, men den var et forbanna herk å bruke etter barnet ble ca 4-5 mnd. Jeg ønsket å bruke den mye, men kunne da ikke siden den rett og slett herper ryggen/skuldrene dine. Det fine med mei-tai er at den kan brukes så lenge du gidder og den kan brukes på rygg også, når barnet blir større. I tillegg så hadde jeg nok ikke fått pappan til å gå med bærsjal, men en mei-tai er han med på. Motivene/trykk kan en kjøpe etter hva som passer en, prisen er også identisk med babybjørn. Jeg ville absolutt sjekket det ut hvis jeg var deg.
Tonje W Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Vi har kjøpt oss en Cybex i:go. Denne kan brukes også på nyfødte, da den har en liggeposisjon i tillegg til vertikal. Den er visst anbefalt av fysioterapauter. Håper den viser seg å være et godt kjøp....
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #6 Skrevet 9. februar 2008 Vi har kjøpt både sjal og beco, tror det skal bli bra! Hadde babybjørn med første mann og har bare en ting å si om den: Vond! I alle fall etter 4 - 5 mnd.
Phantom´ Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Jeg har og kjøpt Mei Tai etter heller dårlige er faringer med babybjørn på de to førsta barna. Spent på å ta den i bruk, men har hørt MYE positivt fra flere som har prøvd begge deler.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 Folk må vel få lov til å kjøpe det de vil, hvis de vil kjøpe nymotens greier som Mei Tai og sant gjør de de- og Baybjørn gjør de det. Men du kan jo heller anbefale folk å ikke kjøpe det. Hadde vel neppe laget og solgt så masse Babybjørn seler om det faktisk var farlig og skadelig for barnet. Ja til valgfrihet!!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Er det ikke det HI gjør? Anbefaler å ikke kjøpe? Folk må gjerne svi av en tusenlapp på et ubehagelig bæretøy som kan brukes veldig kort. Men det gjør jo ingenting om de vet at det finnes alternativer! Det er nok ikke skadelig for barnet, for foreldrene orker ikke bære barnet så lenge at det blir skadelig. Men heng gjerne i en klatresele etter skrittet i timesvis selv, og se hvor behagelig det er.... litt bedre å sitte overskrevs i noe som er litt breiere da, ja!
Phantom´ Skrevet 15. februar 2008 #10 Skrevet 15. februar 2008 Problemet her er jo egentlig at det bæreproduktet som er mest kjent her til lands er babybjørn. Da jeg fikk nr 1 for 7 år siden visste jeg ikke at det fantes andre smarte bæreløsninger uten å måtte ty til ekstremiteten jeg synes det var å surre 5 meter tøy rundt seg, og være skikkelig "etnisk..." (håper jeg ikke fornærmer noen nå, ikke meningen) Men etterhvert dukket det opp en og annen som BÅDE hadde prøvd babybjørn og andre praktiske bæreanretninger som kunne fortelle at disse andre bare var sååå mye mer komfortable for bæreren å bruke. Så denne gangen blir det Mei Tai på meg. Er spent på om jeg blir fornøyd med den. Babybjørnen kommer jeg i alle fall ikke til å fiske frem fra skapet... Den er utprøvd og vraket!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå