Mayken Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Snuppa var helt slått ut i går. Hadde 39 i feber (har hatt det før også, men har aldri reagert på feber før) Hun skreik hele dagen og tok seg til høyre øre. Tok henne med til legevakten, crp var fin, var litt lyserød i øret. Fikk beskjed om å behandle henne med paracett stikkpille 3 ganger i døgnet og nesedråper. Hun fikk en stikkpille da vi la henne i går kveld, fikk feberen ned. Var feberfri på morgenen i dag og virket ikke som om hun hadde noe særlig smerter i øret, rykket bare litt til når jeg forsøkte å trykke på øret hennes, ikke noe gråt. Vært feberfri (37,5) hele dagen, men hadde 38 når jeg la henne i kveld. hun våkner en del nå på kvelden og da sa sambo før han forsvant ut døra at jeg skulle gi henne en pille. Sjekket tempen igjen, hun virker varm i hodet, men tempen viste 36,5. Målte 3 ganger, en av dem med en annen måler. Hun tar seg litt til det andre øret, så jeg lurer på om hun kan ha litt vondt i det, men vet ikke helt. Hun har akkurat fått igjennom noen jeksler også. Med en gang jeg tar henne opp, er hun i kjempeform og smiler og ler. Liker ikke helt å skulle stappe i henne piller når hun ikke har feber og øret er blitt bedre. Legen kan vel ikke ha ment at hun skulle ha paracett 3 ganger i døgnet uansett. i inntill 4 dager Hva ville dere gjort?
Spanskeflua Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Hev hodeenden på senga,og ha det luftig på rommet. Det blir et veldig press på øret når de ligger flatt med hodet, derfor blir hun blid når du tar henne opp. Trenger ikke gi henne paracet tror jeg. dette bruker å hjelpe bra.
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Kjør på med nesespray (ikke dråper, men skikkelig spray, helst Nezil om du har det eller får tak i, den tok øreverken på 2 dager!) Og ved dårlig allemenntilstand gir jeg paracet dersom det virker som det er behov. Heller det enn at hun skal ha det vondt og ubehagelig når hun allerede er småklein...
Sjokoladekaka Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Det er ofte vondare når ein ligg enn når ein er oppe. Det har jo ingen stor betydning om du gjev paracet i slike tilfeller. Det skjer ikkje noko galt. Det blir jo ikkje slik kvar dag og i lange periodar. Har ho vondt/ubehag som hindrar søvn, så ville eg ha latt ho få den stikkpillen:)
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Og purka har et godt poeng, opp med hodeenden:)
Mayken Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. januar 2008 Hodeenden har vært hevet i flere uker alt. Sist gang brukte vi nesespray, men legen vi var hos i går var veldig bestemt på at vi skulle bruke dråper fordi barnet ikke klarer trekke sprayen ned eller noe sånt. Får så mye forskjellige svar fra diverse leger.
Spanskeflua Skrevet 17. januar 2008 #8 Skrevet 17. januar 2008 Hvilken spray bruker dere? Går ut ifra at dere ikke bruker saltvannsnesespray,for den funker ikke til å åpne opp tette kanaler.
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #9 Skrevet 17. januar 2008 Vi fikk omvendt beskjed vi, sprayen får vi lengre opp i nesa slik at den kommer til der den skal:) Men sånn er de jo disse legene, de kan jo ikke være enige:p
Mayken Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 17. januar 2008 Legen sa at vi skulle kjøpe otrivin nesedråper, jeg stusset litt for jeg trodde det kun fantes i spray, men,men. Sambo var på apoteket i dag og kom tilbake med Rhinox dråper. Fordi otrivin ikke finnes i dråper. Jeg har en uåpnet Rhinox spray liggende på badet, som jeg kjøpte inn til henne da hun var så snørrete og tett. Mener det var noe helt annet den het sprayen vi brukte siste, men husker ikke hva.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå