Gå til innhold

Fordeler/ulemper ved å vite kjønnet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann...

Har vært på UL idag og vi hadde egentlig bestemt oss for å ikke vite kjønnet.

MEN.

Vi syntes begge to (sambo og jeg) at vi så litt ekstra-utstyr nedentil :-)

Så nå er vi plutselig veldig usikker på om vi vil vite det eller ikke, siden vi allerede "vet" hva det er.

Derfor vil vi gjerne vite andres synspunkter :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig lite vanlig at det er såpass mye ekstrautstyr at dere som ikek er trent i deg ser det:) Ser ingen ulemper ved å vite kjønnet. Skjønner ikke at folk klarer å være så lite nysgjerrige at de ikke vil vite alt som er å vite så fort det er mulig:)

Skrevet

Det er jo veldig gøy å vite det da det er min mening, er noe spesielt når man kjøper det første gutt/jente plagget.. vi har hatt endl ul, og alle sier jente, 5 forskjellige leger sier det samme, så satser på at d stemmer..

Er gøy å kunne bestemme navnet, og ha det meste klart, sånn som oss, skal male barnerommet ferdig, gurimalla som jeg gleder meg til prinsessa vær kommer...

Jeg er for nysgjerrig til å ikke vite kjønnet...

Skrevet

Jeg ser heller ingen ulemper ved å vite navnet. Det eneste forklaring jeg har hørt om ikke å vite navnet, er at da blir det ikke noe spennende under fødselen. Vel, jeg har visst kjønnet på begge mine to første, og for meg har fødselene vært veldig spennende likevel! Hvordan ser han ut, er alt i orden med han, hvordan blir fødselen, etc :) Mer enn nok spenning for meg det, er jo ikke slik at man vet alt om bebyen selv om man mest sannsynlig vet hva som befinner seg mellom beina på den :)

Dessuten så er det jo ikke slik at man vet hundre prosent da, så er jo litt spennende om ultralyden var rett, om det virkelig er det kjønnet man har forventet. Jeg har ikke vært av de som har stormet til og handlet klær etter kjønn, nettopp fordi jeg ikke har stolt 100% på det før jeg ser det selv, så det er ikke noe grunn for meg.

Skrevet

Første gang visste vi ikke hva det ble. SPennende var det jo; og stas å høre jordmor si at det ble ei jente!

Men i ettertid syns jeg det var kjedelig å ikke ha noe jentetøy klart - kun kjønnsnøytralt....

Syns derfor det var både mer praktisk og gøy å vite kjønnet når vi fikk nr 2.

Så denne gangen skal vi vite det. Hvis de ikke kan se det på den vanlige u.lyden skal vi ta 3D.

Skrevet

Det er jo det å få et barn som er spennende! Gutt eller jente spiller ingen rolle, like lykkelig uansett! Så da kan en like godt vite hva det blir, synes jeg. :-)

Skrevet

Jeg vet at det er vanskelig for å se om det er jente eller gutt egentlig, men så lå babyen og spriket med bena da =) Så vi er ganske sikker på at vi så en liten snabb :) men så VET vi det jo ikke. Det hadde vi ikke regnet med liksom...

Vi visste hva vi skulle ha med vår første. Så vi tenker at det kanskje blir litt mer spennende når vi ikke vet. Det er jo også begrenset med babyklær du kan kjøpe med en gang uansett!

Jeg hadde tenkt å kjøpe ett gutte-plagg og ett jente-plagg.. Er det ingen som vil bli overrasket lengre eller? Kanskje vi er litt gammeldagse... hehe =)

Skrevet

Vi har heller ikke bestemt oss enda.. kom igjen da jenter kom med noen innspill

Skrevet

jeg vil ikke vite kjønnet før fødselen, trur det blir litt ekstra spenning da.Men kan jo hende jeg en dag under en ultralyd bare måå vite det ,hehe.håper jeg klarer å vente.

Skrevet

Vi har akkurat vært på UL, og vi ville ikke vite..Og dette er første.. Jeg tror litt av min grunn er at jeg hittil ikke har visst hva det er og jeg tror ikke jeg vil få en "tettere" kontakt med fosteret om jeg hadde visst kjønn.. og så er vi "fattige" studenter, så når jeg ikke vet så tar jeg heller ikke helt av med shoppinga.. Har en del eksamener jeg gjerne vil konsentrere meg om før fødselen...

Og så er det litt spennende da... Gøy å fortelle besteforeldre etter fødsel om det ble en gutt eller jente...

Skrevet

Vi visste ikke foerste gang og det var spennende. Leger og gyn visste hele tiden grunnet ganske mye UL og selv hadde vi baade en magefoelelse og et oenske om jente av en eller annen grunn... Naa er vi mer aapne for aa vite, og gyn saa en liten snurrebass som han mente var en penis - i uke 13 - denne gangen. Han pekte og pekte og til slutt saa jeg det. Det var ikke en rund greie men en avlang en, saa da blir det kanskje gutt da. Neste UL er i uke 20, saa da faar vi se da, vi vil gjerne vite det dersom de kan se det, og jeg har handlet noe brune klaer paa salg ja....men det kan fint jenter bruke ogsaa. Bare noen smaating altsaa, ikke noe stor handling, nei.

Men det var veldig koselig og spennende da jeg foedte sist, og de konstaterte kjoennet da hun kom ut, og de var anstendige nok til aa ha baade rosa og lyseblaatt foedselskort klar.... Var litt nusselig det ogsaa da, husker jeg at jeg syntes den gangen.

Skrevet

Hehe klarer fremdeles ikke å bestemme oss, så vi får tenke på det til mandag =)

Skrevet

Vi venter vårt tredje barn nå! Har ikke visst kjønnet med de to første, vil ikke vite det nå heller. Jeg synes det er spennende å ikke vite! I tillegg har vi lyst til å fortelle selv hva vi har fått når den tid kommer, og at ikke "hvem som helst" skal få vite det før barnet er hos oss! Klarer ikke forklare det helt...

Skrevet

Ville ikke vite det med første, ville ha spenningen. Men etter en lang og slitsom fødsel spilte det absolutt ingen rolle hva kjønnet var! Så på de andre ville vi vite på forhånd, da ble det lettere med navn, innkjøp, og vi fikk noe å glede oss til med en gang. Etter fødsel er du bare glad for at alt har gått bra uansett.

Dere trenger jo ikke si det til andre. Det kan jo være deres hemmelighet...

Jeg er 11 uker på vei, og svigermor håper vi skal kunne fortelle kjønn snart slik at hun kan gå i butikker og handle litt:-)

Selv er vi kjempespent:-)

Skrevet

Tror vi velger å ikke vite det :) vi er jo uansett ikke sikker da men vi får ihvertfall litt av den spenningen vi ville ha... det blir jo spennende uansett det var det også sist.. men nå får vi oppleve hvordan dette føles også =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...