Gå til innhold

Ang antibiotika og alkohol..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i dag, og fikk antibiotika som heter Klacid, mot bihulebetennelse.

Spurte legen om jeg kan drikke når jeg går på de, da jeg er invitert på stort kalas på lørdag, som jeg har lyst å gå på.

Hun sa at så lenge en har et normalt forhold til alkohol, og er måteholden, er ikke dette noe problem. Så fremst at jeg var i form til da, så var det helt opp til meg. Etter at hun sa dette, sjekket hun i legehåndboken sin for å være sikker.

Velger å tro på at det hun sier som fagperson, er riktig?

(Så det var et innlegg om dette lengre ned..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at antibiotikaen ikke virker like bra når man tar alkohol.. Men det kan jo hende det er forskjellig ettersom hva slags antibiotika man tar.

Jeg hadde nok valgt å høre på legen min.

Skrevet

Hun har nok mye ret i det hun sier. Imidlertid skilles 20 % av klacid ut via urinveiene, og dersom du blir skikkelig kanon (ettersom akolhol er svært vanndrivende), så vil kanskje ikke opptaket bli helt optimalt. Mener likevel at det er for lite til at det skal kunne ha noe å si! God fest :o)

Skrevet

Puh, høres bra ut, for gledet meg sånn til det kalaset;-)

Velger å høre på legen min jeg da! (Og dere to, hihi..)

Skrevet

Jeg synes ikke infeksjonsykdom og festing hører sammen. Kroppen får veldig mye å gjøre med å ta seg av alkoholen, og får ikke da tatt seg av tilhelingsprosessen som foregår i forbindelse med en infeksjon. Hver eneste celle i kroppen blir berørt av alkoholens virkninger. Ta det med ro til du blir frisk - evt. drikk veldig med måte.

God bedring!

(Det er en medisin som man bruker mot infeksjoner som man ikke må røre alkohol og det er Flagyl. Flagyl sammen med alkohol gir en antabuslignende reaksjon.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...