beautiful Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Som "voksen"? Symptomer i dagene før? Var du veldig syk, og hvor lenge varte det??
*Athena* Lucas,englepia+Dani! Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Fikk det da jeg var 15 år.....rundt 17-mai og greier. Var sjuk ei uke tenker jeg.
To trollunger + en spire Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Aldri vært så syk i hele mitt liv - var rundt 14-15 år. Veldig høy feber og usedvanlig slapp! Varte litt over en uke. Fryktelig var det.
Bussi Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Jeg hadde det i november i fjor. Jeg var litt dårlig noen dager før, nesten som influensa. Jeg fikk noen få kviselignende prikker i nakken en kveld, og dagen etter spredte det seg masse nedover brystet, magen og ryggen. Jeg var syk omtrent en ukes tid. Jeg hadde hørt at man ofte blir veldig syk hvis man får det som voksen, men jeg var flink til å bare holde meg i ro i senga de første dagene, så da gikk det heldigvis fort over =)
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Jeg fikk det på folkehøyskolen da jeg var 21 år. Jeg trodde jeg fikk influensa da det brøt ut. Jeg hadde en dag jeg følte meg slapp og hadde litt vondt i kroppen, utover natta lå jeg og frøs og følte at jeg begynte å få feber. Neste morgen kom ho som var internatleder på skolen, da ble vi enige om at jeg sikkert hadde fått vannkopper. Fordi da begynte jeg å få utslett. Dagen før hadde jeg sett noen nupper her og der, men jeg trodde det bare var vanlige kviser da. Først da jeg ble syk og fikk feber forstod jeg at det var vannkopper. Jeg lå i senga en ukes tid. Men jeg hadde det nok ikke så hardt. Jeg merket det godt, men hvor høy feber jeg hadde vet jeg ikke. Jeg hadde ikke noe termometer tilgjengelig. Det klødde veldig på det verste, men jeg fikk noen til å kjøpe hvitvask for meg og da hjalp det litt. Jeg fikk i alle fall ingen ettersykdommer, heldigvis. Jeg vil si sykdommen liknet en influensa, bare at jeg hadde ingen snue/hoste. Noe jeg skal nevne var at jeg hadde vondt i halsen, jeg fikk nok blemmer i halsen/svelget og det var skikkelig ekkelt. Det klødde i halsen og var litt vondt generelt, men i motsetning til ved sår hals i forbindelse med forkjølelse hvor varmt drikke er godt, var kjølig drikke og iskrem godt da jeg hadde vannkopper.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Selv hadde jeg dem som liten, men venninnen min fikk de som voksen, og hun var skikkelig syk. Lå strekk ut, og trodde hun var døden nær omtrent. Var ikke noe dårlig da hun oppdaget koppene, men det endret seg kjapt. Både hun og mannen hennes fikk dem, og de klarte ikke å ta vare på seg selv engang, og måtte ha hjelp til alt nesten. Er nok ikke så ille for alle, men noen kan nok så det veldig hardt som voksen. Tror de var syke i en god uke, så bedret det seg.
Eliise Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 Fikk på ungdomsskolen, og jeg var ikke syk i det hele tatt... Men fikk ikke gå på skolen pga smittefare =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå