Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Hvordan sikrer dere barna i bil så tidlig som hjem fra sykehuset? Hører det er noen som sier man kan bruke vanlig bilsete, mens andre sier at det kan man ikke og at man derfor må ha sikkerthetsnett.. Noen som vet hva som stemmer? Er litt sånn usikker. Vi skal låne et barnesete som hun som eier det sier at hun har brukt helt til 9 mnd, men vet ikke om hun har brukt noe annet mens babyen var liten...
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Du velger enten bilsete eller boxette (sistenevnte er en babybag med sikkerhetsnett) Du trenger ikke noe ekstrautstyr til bilsetet, det er kun til bilbagen at du trenger nett. Setene har ord på seg for å være alle sikrest men jeg skriver ikke under på at det stemmer. Det er lurt å ta seg en tur til babyutstyrsbutikkene og prøve seg litt frem. Alt som selges i Norge i dag er testet og godkjent av myndighetene. Det som avgjør blir da hva dere synes er lettest å bruke. Det er avgjørende at dere velger noe som er lett å bruke riktig så det ikke går ut over sikkerheten. Lykke til med valget:)
molla80 Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Det finnes barneseter som er fra nyfødt Viktig at disse kan legges godt ned. Vi kommer til å gjøre som med forje unge. Bruker hardbaggen (som hører til vognen og som er godkjent til bruk i bil) med netting til ungen setter seg opp. Så har vi et sete som er fra 0-24 kg. (men det kan ikke legges så veldig mye ned, så jeg vil ikke bruke det med en gang) Men hva med å finne ut navnet på setet, så kan du sjekke det ut på nettet? Om hun ikke har bruksannvisningen enda
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Jeg har kjøpt maxi cosi med easy fix.... Dette setet er best i test hos trygg trafikk. Det skal bli ulovlig å bruke bag og nett i Norge snart, det er ikke lov i Sverige og Danmark...Ungen ligger jo helt løst oppi der:(
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Vi bor ti min unna sykehuset å gå. Jeg tenkte å trille. Mulig ikke formen min tillater det, men da er det 3 stop med bussen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå