Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 hei alle snille damer som kan dette med bokstaver...jeg har lyst til å lage kort og sånt med bokstaver, men jeg vet ikke hvordan det fungerer.. Jeg har pleid å kjøpe sånne "pene" klistremerke bokstaver som jeg bare klistret på..men det blir jo litt dyrt i lengden da. Og siden jeg skal begynne med å lage maaaange kort og ikke minst album trenger jeg en sånn maskin. Hva annet kan man lage med den? og hva slags andre maskiner finnes det på markedet? hva koster disse og hva kan man få ut av dem.. Føler meg helt fjern og signerer med anonym:) Takk for hjelpen på forhånd:)
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Er mange måter å kutte ut bokstaver på, kan gjøre det for hånd med sjablonger og kuttekniv, få pc'n til å gjøre det med cricut eller quickutz silhouette, maskiner som quickutz revolution, ulike typer sizzix maskiner, cuttlebug eller bosskut, eller med en helt enkel quickutz tang. Kan se mer av det på bla sizzix.com, cuttlebug.com, quickutz.com, bosskut.com.. mens du er inne på siden til provo craft kan du kikke litt på coluzzle også. Fx sizzix orginal, og bigshot tror jeg, kan ta de fleste andre dies med adapter, samme gjelder vel quickutz revolution - som ikke kan ta orginale sizzix dies, men det meste andre... Og dessuten er det enkelt å få dies til quickutz i norge, synes selv utvalget av sizzix fra norske/nordiske nettbutikker er heller dårlig. Er forferdelig dårlig å forklare
Trollet73 Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Jeg tror at sånne klistremerkebokstaver er myyyyye billigere enn stanseverktøy!!! Den vanligste maskinen er Silhouette fra QuicKutz. Den koster vel ca kr 2500,- Stanseverktøy kan feks være tang eller sveivemaskin, og disse koster fra 500,- og oppover. Selve alfabetene ligger gjerne på kr 600,- for de minste til 1400,- for de største.
Ioren Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Jeg har Silhouette, Ja, den koster en del i innkjøp (2390,-), men jeg kan jo bruke alle fonter jeg vil Har lastet ned fonter tilsvarende alle QK alfabetene helt gratis DET sparer man penger på Klistremerker har jo den ulempen at man blir sittende med masse x'er, q'er og w'er osv
petite fleur Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 Her sto det masse jeg ikke skjønte så fryktelig mye av, he he;-) Går det ikke an å laste ned skrifttyper fra nettet og printe de ut? Også skjære/klippe de ut etterpå? Ikke at jeg vet hvordan man laster ned disse skrifttypene, men det finner jeg vel ut. Må man ha word for å kunne laste ned skrifttyper? Det har nemlig ikke jeg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå