Gå til innhold

forkjølet og hoste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt skikkelig forkjølet og hoster livet av meg.. Stakkars baby som må ligge å høre på de voldsomme lydene, blir vel sjøsyk av all bevegelsen..:/

Stemmer det at det kan ta ekstra lang tid å blitt kvitt slikt når man er gravid?

Kjerringråd tas i mot med takk!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Desverre så har du rett. Jeg har vært forkjølet siden mitten av november nå. Litt opp og ned selvfølgelig men blir liksom ikke bra. Så fort jeg føler at jeg er på vei til å bli frisk, så blir jeg dårlig igjen.

Grunnen til at det blir sånn er fordi at kroppen din konsentrerer seg på barnet og ikke deg og derfor har forkjølelseviruset "fritt frem" til å herje så lenge det vil.

Hadde jeg hatt noen råd å gi skulle du fått dem men desverre så sitter jeg i samme båt som deg.

Skrevet

Å nei, å nei...jeg er nemlig også skikkelig forkjøla med DEN hosten... :-( Hadde håpet det skulle gå raskt over, men er vel bare å se langt etter det skjønner jeg... Har heller dessverre ingen gode råd..fikk Kodein-tabletter på resept mot hosten, men har ikke hjulpet så langt...

Skrevet

ja dette var jo supre nyheiter. Eg har gått med hoste og forkjølelse sidan jul, og tenkte at NO måtte vel det gi seg snart....

Heng meg på og ber om råd eg og da....

Skrevet

Anbefaler dere å gå til lege. Jeg hostet kraftig før jul, fikk magesmerter om natta av hostingen. Ikke bra for babyen i det hele tatt! Fikk resept på Cosylan. Tok bare halvparten av dosen legen anbefalte, siden det er sterkt, og det hjalp! Fin etter 3 dager.

Skrevet

Jeg var hos legen for akkurat dette i går :-) Vært konstant syk i fem uker, og blir liksom aldri ordentlig frisk igjen før jeg får tilbake feber og hoste. Utrolig slitsomt, så var derfor hos legen. Hun sa at det er fordi immunforsvaret vårt er "opptatt" med å passe på babyen, så det er derfor litt svekket. Hun foreslo en ukes sykmelding så jeg får slappe av litt og hvile ut, så skal det nok bli bedre. Skal også inn til ekstra blodprøvetaking idag, for sikkerhetsskyld. Kan være det er et virus også, og ikke vanlig forkjølelse. Så dra til legen, så får dere iallefall målt blodtrykk og slik :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...