Gå til innhold

Barnesete i taxi?

MammaTil Hjertebarn+1 gutt til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal reise med lillegutt på 17 mnd med fly til sykehuset i Bergen. Har forstått at det er et stykke fra flyplassen til sykehuset. Tenkte da jeg vi skulle ta taxi. Men tilbyr de barneseter i taxien? Viss jeg ringer på forhånd og avtaler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp men du MÅ si det når du bestiller taxi, for det er bare et x antall biler som har barnesete.

Skrevet

Jeg tror det er en regel (el noe) på at et stort taxi selskap skal ha minst ett barnesete i hver klasse, disponibelt for bilene sine. Det er vel sjåføren som er ansvarlig for sikring av barn (riktig sikring) under 16 år eller noe slik....?? men du burde nok gi beskjed om det på forhånd, som du sier...

Skrevet

Går bra hvis du sier ifra når du bestiller, men spør om de vet hvordan det skal stå i bilen også. Jeg måtte nemlig lære taxisjåføren vi hadde det;o)

Skrevet

Og være veldig nøye med å si hvilken vektgruppe du må ha sete til!

Skrevet

Jeg skal love deg at det er ikke mange taxier i denne byen Bergen som har barneseter. Vi måtte vente i over en time på KK da vi skulle hjem med småen siden det ikke var biler med barnesete ledig. De følger ikke de reglene har jeg blitt fortalt.

Så det er veldig viktig at du presiserer at du har barn og må ha barnesete. Har opplevd at sjåføren måtte tilkalle en annen bil til oss fordi han ikke hadde barnesete.

Mulig det er meg som har vært uheldig, men jeg tar en "del "taxi siden vi ikke har bil selv.

Skrevet

slår til med et lite spm jeg siden jeg skal ta taxi til gardemoen i feb..har di bilstoler i alle vekt-klasser? og hvilken bilstol trenger tutta mi som er 1 år når vi reiser? hu har vokst ut av bebi-stolen..

håper det er i orden for HI at jeg slang inn et spm ;o)

Skrevet

Som en annen sa over her også, si hvilken vektgruppe du trenger til! Jeg sto over 1time på Oslo S en gang det var noe galt med togene så de brukte taxier i stedet for og spurte hvertfall 200taxier om de hadde "babybilsete" og den ene etter den andre svarte ja og når de så babyen min på 5mnd i bagvogna si (som sto ved siden av meg hele tiden) så svarte de at "oi, den puta jeg har fungerer kanskje dårlig når han er så liten..." Så at jeg trengte det til en baby var ikke forklaring nok for dem. Og bestill i god tid på forhånd, for som sagt, sto jeg over 1time når omtrent alle taxiene i oslo var bedt om å komme til oslo s fordi der var det mye å gjøre...

Skrevet

Har slutta å bruke taxi til og fra flyplass...

Vi har begynt å kjøre selv, selv om det blir mye dyrere...

For taxi her i byen har seter som sier lovlig fra 9-25 kg, men de har ikke egne seler, men det er meningen at bilbeltet - altså betet i bilen skal brukes på samme måte som på 4 åringer og opp!!

Vi skulle fra flyplassen med jenta vår på ca 1 år, og akkurat runda 10 kg... Men syntes ikke det var i nærheten et bra nok sete!

Så vi ble nå stående ganske lenge å vente før det dukka opp noen med et skikkelig og trygt sete...

Blir egentlig ganske forbanna når de står å påstår at det er godkjent og trygt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...