Gå til innhold

hvor mange måneder er jeg på vei??

Anbefalte innlegg

Skrevet

begynner å bli litt forvirra nå... er 24 uker på vei. Dvs etter min hoderegning: 6 måneder...

MEEN.... jeg har termin 9 mai, og det er mer enn 3 måneder til mai!!

Er eg 5 eller 6 måneder på vei?

Folk tror meg ikke når eg sier eg er 6 mnd, for magen er da ikkje så stor sier de...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mer enn 4 uker i en mnd. Regn utifra termindatoen din -det er mest riktig.

Skrevet

Jeg har termin 22.mai -ergo straks 5 mnd på vei...

Skrevet

Hvis du regner 4 uker i en måned så er du gravid i ca 10 måneder. Jeg ville ha sagt at du er 5 måneder på vei.....i hvert fall hvis du tenker veldig enkelt. 20 uker er jo halvveis og regner du 9 måneders svangerskap så er du 4,5 måneder på vei da.

Skrevet

lærte av ett klokt hode her inne på BIM at mann kan ta antall uker dele på 4. i mitt egent tilfelle: 22/4 som er 5,5. jeg er altså 5,5 mnd. på vei. i uke 23 er det 23/4 som er 5,75 mnd. på vei. Hun som la inn dette hadde lagt ved en jordmor link. Så det var en jordmor som hadde sagt dette.

Håper jeg sier rett nå da....

Skrevet

Og så har denne lista her florert en stund her inne, men har ikke sjekket om det stemmer. Ser nå greit ut i alle fall:

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager

2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager

4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager

7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager

8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte måneder: 40 uker

Skrevet

Heisann...

Termin samme dag som meg det gitt:)

Skrevet

5 mnd og 8 dager på vei i dag:) jeg har også termin 9 mai :)

Skrevet

Du er 6 måneder på vei når du er 26+2 uker!!!!!

Husk at det er mer enn 4 uker i en mnd. Og at et svangerskap er lengre enn 9 mndr. Det er 9 mndr og 8 dager:) (40 uker og 2 dager)

Skrevet

jeg mener du er 6 mnd på vei 9 februar. det er jo fra 9. i en mnd til 9. i neste mnd vi regner en mnd :) jeg regner iallefall sånn.

Skrevet

det blir jo litt feil å si 6 mnd, og så spør folk når er termin? 9 mai, ja men det er jo nesten 4 mnd til 9 mai

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...