Gjest Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Har ei lita frøken på 5 mnd. Har fullammet frem til nå, føler hun trenger litteså ekstra på kvelden så begynte med ei flaske mme etter siste ammemåltid før leggetid. Har 150 ml på flaska og hun drikker vel 120-130ml av den. Har nå innført grøt da, gir noen skeier med grøt i halv seks tida på kvelden. HUn liker det jo, men føler ikke hun trenger det enda, hun er jo lei etter 3-4 skeier. Ble fortalt at om amminga ikke rakk til så skulle jeg gi grøt. Men når amminga rekker til og hun kun trenger den ene flaska mme om kvelden, MÅ jeg da gi grøt? Eller kan jeg vente 1 mnd til, eller tidligere om jeg føler hun trenger mer da?
Kate77 Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Om du føler hun ikke trenger det så kan du nok bare vente.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Leste nettopp i BAM 4 mnd babyen at det er ikke nødvendig å begynne med grøt enda. Sitat: "Å gi babyen grøt om kvelden for å få den til å sove bedre om natten har ingenting for seg. Grøt er mindre næringstett enn morsmelk og metter faktisk mindre. Dessuten er ikke grøt så lett fordøyelig og kan lett gi smårollingen ubehag i magen".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå