Gå til innhold

sykt!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Harregud.. dere som skriver her inne om å bruke hasj under graviditet...: ER DERE HELT SYKE?

greit at du vil ha et kick selv å skade din kropp, men harregud det er et barn du har imagen, som ikke kan komme seg ut... det er helt sykt!!

STAKKARS barn sier bare jeg... å snakk om å vær egoist... FAKTISK.. så mener jeg dere aldri fortjener å bære et barn... Å jeg sier ALDRI noe slikt.. men dette er jo bare sykt...

Tenk litt på andre enn dere selv.. gjør hva faaa... du vil med degselv.. men la barnet få være i fred!!!

SYKE MENNESKER!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med snus? Det er jo ganske mye mer uskyldig, men... Jeg tok en pris på bl.a nyttårsaften.

Skrevet

når du pakker i det noe som bevist kan skade barnet synes jeg uansett det er hensysløst... samme om det er matvarer eller narkotika... noen ting er verre enn andre, men det må vel uansett gå ann å sette egoet litt til side i 9 mnd. for barnet ditt..

Skrevet

Ja, det er jeg i prinsippet enig i, men det handler jo om hvor egne grenser går ift hva som er "skadelig" for babyen. Noen går vel langt, mens andre lever akkurat som før og tar ingen forbeholdt.

Ta feks å gå tur langs en av Oslos mest trafikerte veier i 30 minutter, mot èn enkelt pris? Eller risikere toxo i spekepølse (ja, sannsynligheten for smitte er liten, men den er jo der) mot en pris? Bleking av hår, mot en pris?

Dette er jo tenkte eksempler, men illustrerer likevel vurderingen hver enkelt må gjøre av hva som faktisk utgjør en "risiko" og ikke.

Skrevet

Jeg ser ikke noe mer ned på de som røyker hasj enn de som røyker vanlige sigaretter og tar seg et glass vin i ny og ned mens de er gravide. Det er skadelig alt sammen, og jeg tviler på at hasj er verre for barnet enn røyking og alkol under svangerskapet.

Hvis man ikke klarer å slutte meg rusmidler så er man ikke klar til å bli mor .

Skrevet

Altså.. når noen først og fremst er blitt gravide, handler det ikke lengre om hva jeg vil å jeg ønsker... skulle jeg følgt mine ønsker ville jeg gjerne tatt en dirnk i helgene jeg. å snust når d passet meg..

men hallo.. når folk går å bruker ting som er ULOVLIG ... å kan føre til verre saker... altså.. hasj liksom... uansvarlig synest jeg.. I tillegg til at de skal bli mamma.. hva slags forbilde er det å vokse opp med...

Ingen er jo sånn sett avhengige av hasj... de får til helsikken klare seg uten ..

Er det totalt krise kan de vell ta seg en snus en sjelden gang, de er ikke påvist skadelig.. (ikke at de bør ta noe som helst..) Men ta nå det mildeste..

Slemt mot barnet å egoistiske folk!

Skrevet

Hva menes med risiko?

1) Fysiologisk skadelig + Risikoen for overføring til foster

2) Sosialt

3) Emosjonelt

Hasj er jo ikke så skadelig som sigaretter eller alkohol (alk er jo det værste!), men jeg er enig i at man utsetter barnet sitt for risiko på andre måter når man røyker hasj. Alkohol er jo et lovlig rusmiddel, er sosialt akseptert. Hasj er stigmatiserende og faktisk definert som kriminell atferd. Og er barnet gammel nok til å skjønne hva mamma gjør når hun "fyrer opp en bønne", er det jo ekstra ille.

Skrevet

NB: Snus er sannsynligvis skadelig! Jeg snuste før jeg ble gravid, og kastet meg derfor over informasjon om temaet (Håpet vel innerst inne at jeg kunne fortsette;-)).

Men måtte slutte, da det sannsynligvis påvirker baby. Det er for lite forskning om temaet per i dag; det eneste de med sikkerhet kan si (tror jeg da), er at det tar lengre tid å komme seg etter en idrettsskade hvis du snuser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...