Gå til innhold

ang eskimo-tran ( eller hva det enn heter )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest her på DIB at noen av dere gir eskimo-tran til deres små , det var en som skrev at de gir det på nyfødtavd til premature barn på Rikshospitalet ( eller noe slik ). Den skal kunne kjøpes på helsekost butikker og ha tuttti frutti smak..

jenta mi har plutselig begynt å lage trobbel når hun skal ha tran ( har tatt tran helt uten problemer siden 4.uke, og så nå 3,5 mnd plutselig begynte å streike :( ), så jeg tenkte å prøve med det som jeg leste her. Har spurt i dag på helsekost, og fikk beskjed at de har noe som heter Eskimo-3, det skal inneholde fettsyrer, vit D og E, men det er ikke tran. Og det kan gis fra ett års alder. Med tutti frutti smak.

Har jeg misforstått noe ? Hva heter det egentlig, og hvor dere har kjøpt det ? Kan det virkelig brukes til spebarn ?

Takker for svar.:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den heter Eskimo kids og kan gis fra 6 uker. Vi bruker den og mini begynner å late som hun spiser tran bare hun ser skjeen, så tutti frutti er tydeligvis en slager.

Skrevet

Takk !:) Da vet jeg hvert fall hva det heter. Du bor tilfeldigvis ikke i Bergen, slik at du kunne tipse meg hvor de har det ? Eller skal alle helsekostbutikkene kjenne til det produktet kanskje? ( untatt den jeg spurt da )

Skrevet

Tror alle helsekostbutikker har den :-) Jeg har i hvertfall funnet den overalt. Jeg tror det er slik at i tran er fiskeoljen hentet fra leveren til fisken, mens i Eskimo Kids så er fiskeoljen hentet fra hele fisken, altså er den faktisk mye renere og bedre enn tran.

Skrevet

Tror de har det ialle helsekostbutikker. Jeg bor i Oslo, jeg...

Skrevet

Nå har jeg vært og lest på flasken, der sto det 1 ts fra 1 års alder, men jeg mener at det sttår 1/2 ts fra 6 uker på pakningsvedlegget. Så det er mulig at det var riktig type de hade i den butikken du var, de var bare ikke klar over at denne tas av spedbarn i lavere dose?

Skrevet

Jeg skulle også kjøpe denne på helsekosten etter å ha lest her inne tidligere, men da fikk jeg beskjed av dama i butikken at for det første så skulle den ikke gis til barn under 1 år og for det andre så var den ikke tilsvarende tran. Så er det de i helsekostbutikken som ikke kan jobben sin da?.... Er jo mulig det, de kan vel ikke ha oversikt over alle preparatene sine (eller de burde ha det, men har det sikkert ikke..)

Skrevet

En god del av de som jobber i helekosten har ikke snøring på hva de snakker om, så ville ikke stolt helt på hva man blir fortalt der. Det er ikke som på apotek hvor de som er bak disken faktisk har en utdanning, på helsekosten kan faktisk hvem som helst få jobb...

Eskimo Kids kan brukes fra 4 ukers alder av, du kan jo lese om den her om du vil:

http://www.medtech-pharma.no/produkter_detalj.asp?id=16

Skrevet

Har gått på denne linken og det er nøyaktig samme som det de hadde på butikken jeg spurte. Damen i butikken leste faktisk på pakningen da jeg spurte om det kunne brukes til spebarn, så hun hadde tydeligvis ikke så mye kunnskap om det ..

Da går jeg tilbake dit i morgen og kjøper det. Men det er forresten litt skummelt at det ikke kreves noen utdanning eller kunnskap til de som jobber på helsekost.. man spør jo de om råd med diverse produkter, og går ut i fra at de kan litt om de, så det kan være litt farlig synes jeg. For gravide, for eksempel..

Men tusen takk for hjelpen, jenter !:)

Skrevet

Oi, tusen takk for linkene Alva!! Nå skal jeg løpe og kjøpe denne, har begynt med d-dråper men er jo litt bekymret med tanke på at jeg da ikke får i han fettstoffene. Så dette var superdupert:)

Skrevet

Ja jeg elsker Eskim serien, bruker det selv også (Eskimo 3 i tablett form)og ungene gaper høyt og velvillig til skjeene sine. Ikke setter det merker på klærene heller slik tran gjør :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...