Gå til innhold

Er mannen deres med på jordmortimer og legetimer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurer på om det egentlig er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke denne gangen. Jeg går også kun til lege. Ingen vits å ha med gubben på det. Forrige gang var han med et par ganger til JM. Det var lurt, for det er mange ting mannen kan lure på som han kun spørr JM om, dessuten kan JM fokusere på mannen, slik at han ikke blir helt glemt oppi svangerskapet. Det handler mye om oss, kroppen vår og babyen i magen. Mannen går gjennom forandringer han også, jenter ;o)

Skrevet

Nei, gitt, hehe... Han har ært med på den første jordmortimen, en sjekk på sykehuset (var litt stressa så jeg ille ha han med) og på den ordinære UL. Det holder for vår del ;-). Ser ikke noe grunn til at han skal ta seg fri fra jobben for hver eneste sjekk hos legen/jordmoren akkurat, hehe...

Skrevet

Nei, verken han eller jeg ser noen grunn til det. Han var med på UL da :o)

Skrevet

Hei.. min kjære er ikke med meg på jordmor og legetimene nei:)

Skrevet

Min mann var med den første timen hos lege og jm,og self. på ultralyden. Ellers skal han være med på fødselsforberedende samtale hos jm når jeg skal der om noen uker,og fødselen!

Er helt ok for meg at han ikke er med hver gang,hvorfor skal han det??

Jeg forteller jo alt som skjer underveis,så det trengs ikke.

Skrevet

Ja. Min samboer har hittil vært med både på legetimer og til jordmor. Han føler selv at dette har bidratt til å gjøre svangerskapet mer virkelig for ham, samtidig som det for meg er helt naturlig at han er med.

Skrevet

Mannen min var med til ordinær ultralyd, til jordmor i uke 24 (han syns det var spesielt flott å få høre hjertelyden), og til jordmor i uke 36. Den siste gangen snakket vi om fødselen, da var det litt greit at han var med, syns jeg. Jeg har gått til jm alle gangene unntatt den første kontrollen, og den i uke 32, da jeg var til gynekolog. Kjempefornøyd med jordmor!

Skrevet

Min samboer var med på ultralyd etter blødninger og skal være med på ordinær ultralyd, ellers blir han ikke med på kontroller før fødselsforberedende samtale med jordmor. Jeg spurte jordmor om det var noe han kunne ha nytte av å være med på og da sa hun at siden det er første gang vi blir foreldre kan en slik samtale være ok for han å få med seg også. Han blir også med på omvisning på sykehuset, men det er på kveldstid så går ikke ut over jobben.

Spør samboer og JM/lege hva som kunne vært OK at han blir med på!

Skrevet

Min samboer har vært med på UL og til jordmor. legen er det ingen vits at han er med til synes vi.

Skrevet

Mannen min er med dersom han har fri. Men han tar seg aldri fri fra jobb for å være med på slik, bortsett fra om det er noe spes (ul f.eks)...:)

Skrevet

Han har vert med på en jordmortime denne gangen, og skal være med på ul. Ellers er han ikke med på kontroller, og i første svangerskap var han kun med på ul.

Skrevet

Min mann var med på en eller 2 jordmortimer i mitt første svangerskap + ultralyden. Denne gang har han kun vært med på Ul, føler ikke noe behov for å ha ham med heller.

Skrevet

Nei, han er ikke med på noe annet enn ultralyd og fødsel. Går kun til lege og det gjorde jeg i forrige sv. skap også : )

Skrevet

Gubben var med hver gang sist og ville være med hver gang så, men helt ærlig; jeg er ikke komfortabel med å spørre om åreknuter på kjønnsleppene og frykt for puppene mine foran han så denne gangen har jeg vært en gang alene og skal nok minst en kontroll uten han. :) Han ble litt skuffa og er nysgjerrig på hva for noe hemmelig jeg skal snakke om men må nok bare leve med det:)

Skrevet

Nei. Han var med på en jordmortime første gangen + UL da og nå.

Skrevet

Dette er vårt andre og hans tredje barn, jeg har vært på 4 ul av forskjellige grunner denne gangen(ikke no alvorlig). Han var med på kun ul første svangerskap, denne gangen har han ikke vært me på noe...

må si jeg ble lei meg når han ikke gadd å spørre om å få fri fra jobb for å bli med på noen av ultralydene...

har vært på to alene og hadde me en venninne på den ordinære og mamman min på en i uke 24. De syns d var veldig koselig, men jeg skulle jo ønske pappan VILLE være me da..

Ser jo her at ALLE har me pappane på d...

Skrevet

Sambo har vært med til alle, unntatt en, JM og lege timer som jeg har vært til i sammenheng med dette svangerskapet. For oss føltes det riktig, vi har jo bestemt oss for å ha barnet sammen, og når vi hører hjertelyden i JM timene er jo de gangene han faktisk får litt ekstra følelse av at det er et lite barn der inne..i alle fall tidlig i svangerskapet når det bare var jeg som kjente spark og bevegelse.

Tenkte faktisk aldri over at det ikke var vanlig..vi tok begge som en selvfølge at han skulle være der. Dessuten har det vært fint å ikke sitte alene på diverse venterom ol.

Skrevet

Her har vi vært begge to på alt som har med barnet i magen min å gjøre... Dette har vært noe selvsagt for oss, og ikke tenkt så mye på hva som er vanlig.. Han er med for han vil delta og kunne stille de spørsmål han måtte ha, og ikke minst få høre at barnet i magen min har det bra...

På jobben hans så får han betalt selv om han er med meg til jordmor undersøkelse så dette går ikke utover noe annet enn at han ikke er like mye på jobb som alle de andre da kanskje.. ;)

Skrevet

Nei. Ikke sist og heller ikke denne gangen.

Føler ikke behovet, tror ikke han heller gjør det.

Har aldri sett noen ha med mannen til jordmortime når jeg har sittet på venterommet.

Vet ikke hvor normalt dette er?

Skrevet

han her er med når det passer...

han jobber så mye,så jeg er heldig om jeg treffer han på mange uker når det er mest hektisk på jobben....

så ser ikke mye til han ellers,så er lit fint og ha han med så han får ta del i alt han også

Skrevet

Han var selvfølgelig med på alle ultralydene da:-D

Skrevet

Var med en eller to ganger til jordmor sist gang, men denne gangen har han ikke vært med til annet enn den ordinære ultralyden. Jeg har ikke vært så flink til å be han med heller da...

Skrevet

første gang jeg var gravid,var han med på alt.

denne gangen har han ikke mulighet til det, han har startet i ny jobb siden og kan ikke ta fri hver gang, får se om han klarer å lure seg til ett par timers fri når det er ul

Skrevet

min er med hver gang, men min jobber bare kveldsvakter så han slipper å ta seg fra fra jobb å sånne ting. da tror jeg ikke han hadde vært med like mye.

jordmor sier hos meg at det er greit at han er med fordi det angår han like mye som meg, og dessuten kan han ha ting å spørre om også, og ikke minst påvirker det han mye selv om det ikke viser fysisk, annet enn litt sympatimage hehe..

synes det er veldig greit å ha han med, men tenker at det kan nok være ganger jeg vil gå alene også om det er noe jeg helst ikke vil legge ut i det vide og brede om med han tilstede som nevnt over her:P men det vil jo tiden vise, er bare 25 uker på vei enda ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...