Gjest Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Sliter med døgnrytmen til gutten min på 10 uker. Lite søvn på natten for oss begge. Helsesøster har foreslått at jeg skal vekke han på dagtid hvis han sover for lenge på dagen. Men noen ganger klarer jeg ikke vekke han, han sover så dypt, han har nå blitt ammet i søvne, fått ny bleie, blitt massert under føttene, snakket til han, strøket han over kinnene, gitt han klemmer, forandret stilling - men han sover videre! Trøsten er at den dagen han skjønner at han skal spare denne gode søvnen til natten så blir det bra :-)
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Hei!:-) Jeg fikk også det som råd på HS, men det funka ikke hos oss. Her har vi erfart at søvn avler søvn. Får han ikke sove på dagtid, blir han overtrøtt å nekter å sove om natten. Sover han mange lurer på dagen, sover han gjennom hele natten, frem til 11 om morgenen. Er nok veldig forskjellig, men er ikke alltid at det beste er å "spare" søvnen til natten:-)
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Nå har han sovet siden 13.30 (5 timer) - har siden da ammet han 2 ganger og skiftet bleie 2 ganger og han har bare såvidt leet på et øyelokk. Får virkelig håpe at søvn avler søvn, men ser for meg en urolig natt. Jeg burde selvsagt ha sovet selv nå, men det blir helt feil tid på døgnet for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå