annlaug Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Hei hei Nå er det meste av "stort" utstyr på plass til minsten kommer i starten av Mars. Det eneste som mangler er vugge. Vi kunne tenkt oss å ha en vugge stående i stuen. (har sprinkelseng til soverommet) De fleste vugger er ganske dyre, så vi lurer jo litt på om vi skal ta oss råd til det..Dere med litt erfaring; er det ikke veldig koselig å ha en vugge/seng/kurv i stuen slik at en slipper å legge minsten inn på soverommet på dagtid? Og er det noen som har forslag til hvor en kan få tak i fine vugger? Har sett på en fra Oliver furniture som vi synes var veldig fin. Noen som har prøvd den?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Vi har kjøpt vugge til soving og kosing på dagtid:) i stua... Tenkte det var greit å venne henne til lyd og forskjell på dag og natt!! Har sprinkelseng med himmel på soverommet. Vi kjøpte en på barnas hus, kirsebær farve, som vugger vanrett fram og tilbake. Den bikker ikke ned og opp om du skjønner hva jeg mener:) hehehehe!!
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Absolutt genialt å ha soveplass i stuen. Skal ha det med denne også. Kan anbefale denne: www.purnatur.no (gå inn på hengevugge i menyen til venstre) Bare 500 kroner og kjempepraktisk.
annlaug Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. januar 2008 takk for tips! men tror vi må satse på en som ikke skal henge i taket..ikke så lett å få hengt opp noe i taket vårt:) skal sjekke ut den andre. Har helst lyst på hvit da..
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Vi har en vugge som skal stå i stua, er koselig med en plass å sove på dagtid de første ukene. Vet ikke hvor man får tak i vugger, denne hører til familien.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Den fins i hvit også eller en lys modell:) Litt usikker om man kan kalle farven hvit, eller krem.. men den er kjempe fin!! anbefaler å dra å se!! koster 1500, om jeg ikke husker feil!
annlaug Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. januar 2008 Vet du hvilket merke vuggen er, slik at jeg kan se om jeg finner et bilde på nett?
canutten Skrevet 17. januar 2008 #8 Skrevet 17. januar 2008 vi har denne etter forrige mann! genial! lett å bære med seg fra stue til soverom om natten. finnes flere forskjellige. vår er veldig fin med sirkler på. koster fra 600. http://www.green-lullaby.com/
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 17. januar 2008 #9 Skrevet 17. januar 2008 Har vugge fra sist Ville heller hatt kurv på hjul eller vugge til å henge i taket:)
CB-BabyBoy Skrevet 17. januar 2008 #10 Skrevet 17. januar 2008 Vi har kjøpt en vugge med hjul fra babydreams (www.babydreams.no - elendig nettside, men pen vugge). Vi har ikke plass til å ha sprinkelsenga inne hos oss, så dermed måtte vi ha noe mindre. Tenkte å trille den ut i stua på dagtid og når junior skal ligge i sprinkelsenga om natten, så bruker vi den på dagtid. Du kan forsøke å søke på vugge eller babykurv på google, det hender det finnes fine ting der. Og sjekke på finn, det hender også, men det er ikke så ofte - jeg satte på sånt autosøk for å sikre at jeg faktisk fikk det med meg.
Hvitkløver2020 Skrevet 17. januar 2008 #11 Skrevet 17. januar 2008 Vi har ei vugge/kurv som min farfar har laget. alle i familien har ligget i den+++noe slekt og venner=) Veldig koselig hvitt trekk og hvit himmel:) Hadde mørke blå sløyfer til min første. Blir det nå oxo=)
Vårunge08 Skrevet 17. januar 2008 #12 Skrevet 17. januar 2008 Jeg bestilte til min onkel som har et lite snekkerverksted på hobbybasis. Fikk ikke lov å betale noe, så jeg vet ikke hva han tar for de når han selger de. Laget i bjørk, så pusset jeg den og beiset den hvit selv. Kjempekoslig modell, litt høy, men med høye kanter så trygg og fin å ha på stua.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #13 Skrevet 17. januar 2008 Vi maler i skrivende stund en familievugge så den blir hvit og fin. Brukte den til førstemann. Utrolig praktisk. Nr 2 kom tett, så da turde vi ikke bruke den fordi førstemann plutselig heiv seg oppi el plukka i øyner og ører av nyskjerrighet. Da rullet vi bare dypvogna inn i stua. Funka utmerket det også. Nå er det 3 år mellom nr 2 og nr 3 som straks kommer, så nå er vuggen straks klar til bruk igjen. Kanskje det går an å følge med på finn.no osv el sette inn annonnse for ønskes kjøpt??
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #14 Skrevet 17. januar 2008 Beklager, kommer ikke på hva navnet på vugge er... Men selges på barnas hus, vugger vanrett fram og tilbake, finnes i krem/hvit og kirsebær... litt usikker om det er flere farger. Kostet rundt 1500,- uten madrass. Kan låses i fast stilling. Sprinkler hele veien på vugga, robust, litt opphøyd på endene. Fant desverre ikke bilder va den på barnas hus eller andre plasser på nett, men synes å huske at jeg har sett den i reklamen barnas hus sender ut... men ikke helt sikker. Vi kjøpte vår i trheim, på tiller.
Supertea Skrevet 17. januar 2008 #15 Skrevet 17. januar 2008 Vi skal ha reiseseng oppi lekegrinda i et hjørne midt i stua. Dette pga hundene våre som kan være litt voldsomme - jeg vil ikke ta sjansen på at de velter vugga. Reisesenga kan vi jo få bruk for om vi skal på tur også.
Ella_A♡-Fødeklar- Skrevet 18. januar 2008 #16 Skrevet 18. januar 2008 Godt å høre det er flere, her blir det også reise seng evt grind/seng pga hundene. De er rolige inne, men man vet aldri. Tør ikke ha en slik vugge hvis det skulle skje noe og en av dem skulle komme borti og velte o.l. Men vil gjøre forskjell på dag/natt og venne babyen til både daglig støy og dyrene, så da blir det en slik reise seng/grind ja:)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #17 Skrevet 18. januar 2008 er så heldig at vi har babykurven etter nummer en enda. Min mor som kjøpte kurv, go sydde kappe etc til den, helt nydelig kurv. Man kan enten ha den på "stativet" og da er det hjul under, sånn at vi kan trille den med oss innendørs, eller den kan stå selv i sngen etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå