små Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Jeg reiser til Egypt på lørdag, studietur. Min "gruppe" der nede skal lage en slags Quiz for resten, og min oppgave er å finne ti spørsmål om "turistinformasjon".. 1 - Hvor mange turister er det i egypt hvert år? 2 - Hva er det mest populære for turistene å gjre der? 3 - Ranger disse stedne etter populæritet blant turister : Kairo, Hurghada og Sharm el Sheik. 4 - Hva kan man gjøre i Sharm el Sheik, nevn 3 ting! Men trenger flere spørsmål .. Noen forslag? Og hvor i H*****E kan jeg finne svar på disse? :S Finner det jo ikke...huff!
milk Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Hvilke land grenser Egypt til? Hvilke hav grenser egypt til? Hvor stor er befolkningen i Egypt? Hvilken religion er mest utbredt i Egypt? Hvor finner man de mest kjente pyramidene? Hva heter elven som renner gjennom store deler av Egypt? Hva heter de små bussene som folk ofte reiser med? Nevn en farao som du vet om? Hva heter det store museet i Kairo? Hvor mange barn fikk Tut an kamon? Hvor gammel var han da han døde? osv.
milk Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 SORRY!! Jeg så ikke at det bare skulle være turistinformasjon, men du kan vel bruke noe;o)?
milk Skrevet 17. januar 2008 #7 Skrevet 17. januar 2008 Hvis du kikker nederst til venstre på denne siden finner du noe som du kanskje kan bruke: minbarnehage.no
små Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. januar 2008 Hmm...finner pokker ikke svar på en del av spørsmåla mine:P haha
små Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 17. januar 2008 1. Hvor mange turister er det årlig i Egypt? 2. Ranger disse stedene etter mest populære reisemål: Kairo, Sharm el Sheik, Hurghada. 3. Nevn tre ting som turistene kan gjøre i Sharm el Sheik. 4. Hva er mest populært for turistene å gjøre i Egypt? 5. Hva er den største byen i Egypt? SVAR: KAIRO 6. Hvor mange innbyggere er det i Egypt? SVAR: rundt 69 mill, RUNDT 79 MILL, rundt 89 mill. 7. Hvor finner man de mest kjente pyramidene i Egypt? 8. Hva heter de små bussene folk ofte reiser med? pluss at jeg mangler to spørsmål,, Finer liksom ikke noe om turistinformasjon.. :S Jeg ville egentlig ha historiedelen..men nei:P hehe
små Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. januar 2008 Hvor mange pyramider er det i alt i Egypt? Hvor mye tjener de på turistene årlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå