Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"leter" hver dag for å se om de har kommet, venter bare på at de skal sprette fram over natta, hehe....

Når er det normalt at de kommer? Vet det ikke er alle som får det, men når dukket de opp hos de som allerede har fått de? Er 30+2 idag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sniker seg innpå når du minst aner det og plutselig snur ræva til!!!!!!

Trodde jg slapp unna,men nei da:=(

har ingen ting på magen så jordmor skrøyt av meg og sa det var en fin mage og at jeg var heldig som hadde sluppet merkene!!!.

Men da jeg kom hjem og snudde ræva til speilet,gjett hva som var der????

Håper lillegutt kommer snart så det ikke blir så mye mere.......:=/

Skrevet

de kommer nok, enten før fødsel, og hvertfall under.

Sambo uttalte så fint etter første fødsel "var nesten tøft å se, pluselig sprakk bare nedre del av magen i blå merker"

Har væt heldig nå med nummer to, har enda ikke oppdaget noen nye merker, bare de gamle som er der enda =)

Skrevet

Huff, ikke si sånt;) Jeg trodde jeg hadde sluppet unna når det ikke har kommet noen enda (39+6)... Men de kan altså komme under fødselen, ja.. Sukk.

Skrevet

Jeg trodde heller ikke jeg hadde fått noen, helt til jeg fikk studert litt av bakre hofte - hehe. Der var det noen mystiske streker. Dessuten noen flotte striper på puppene - måtte vel til etter å ha gått opp 3 cup-str... Også kommer det enda flere under fødselen? Jaja. Glad jeg i utgangspunktet klart er mest glad i badedrakt og ikke bikini;-)

Skrevet

jeg fikk strekkmerker nesten før jeg ante at jeg var gravid..hehe.. men det er jo ikke akkurat noe å ønske seg.. har hele kroppen full... og da mener jeg HELE.. til og med strekkmerker bak knærne og under armene:p brystene, lårene, magen, på hoftene.. ja, stort sett over alt.. alle disse merkene hadde jeg begynt sånn smått å få i 2.mnd..

men det er jo noen som slipper unna dem,,

Skrevet

Fikk de når alt vannet dukket opp i kroppen. Ca 1 1/2 mnd før fødsel.

Skrevet

Venter nr 4 om en uke og har aldri hatt et eneste merke

Skrevet

må jo huske på at under fødsel strekker nederste del av magen seg, og det i løpet av sekunder, så lart blir det litt merker.

Men strekkmerker har også mye med hormoner å gjøre, så om man ikke har fått til nå, så får dere sikkert ikke så mye under fødselen.

Et tips jeg har å gi til etter fødselen er å skrubbe jevnlig med grov bodyskrub på strekkmerkene ("heitur pottir" og loreal sin er mine favoritter), og smøre godt, gjerne med en litt fet krem. Dette gjør huden smidig, og hjelper den å trekke seg sammen.

Har også lest ett eller annet sted her på siden at "Hold In" undertøy også skal hjelpe litt med å få flatere mage/huden trekke seg samen igjenn. Første gang jeg har hørt om dette, så vet ikke om det virker, men kan garantere at scrub hjelper til en viss grad.

Og som ellers i livet, Trening, Godt kosthold og stoooore mengder Vann =)

Skrevet

Jeg har noen strekkmerker på hoftene etter puberteten, men de syns jo nesten ikke lenger. I graviditetene mine har jeg ikke fått noen. Første gang smurte jeg morgen og kveld, denne gangen ikke. Så, jeg satser på å slippe unna. Tror det har mest med arvelige ting å gjøre; hvor tøyelig bindevevet i underhuden din er og sånn. Går nok bra skal du se! :-)

Skrevet

Fikk ingen strekkmerker i første svangerskap, og har foreløpig ingen nå heller i uke 30+3 (men de kan jo enda komme da..) Men det er ikke alle som får strekkmerker...

Mamma har født 3 barn uten å få strekkmerker..

Har også 2 venninner som ikke har fått strekkmerker etter å ha fått barn.. men kjenner jo også flere som har fått da..

Skrevet

Kom i uke 30 på meg :( Strekkmerker fra klitoris og 10 cm over navlen jeg :( Hele jævla magen... :(

Skrevet

Hmm.. er 29+1 en jeg er vel 2-3 uker siden jeg så mine "herlige" 5 strekkmerker på den ene rumpeballa.. og jaggu har det dukka opp 3 på den andre å.. Men heller på rumpa en magen, med tanke på bikini sesongen;) Nå er jeg veldig flink til og smøre magen min med Karitè vær dag å da, som hindrer strekkmerker, har bare ikke smurt rumpa! :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...