Dubros Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Jeg var hos jordmor i dag. Da fortalte jeg at jeg har hatt en del kynnere. Dette har jeg fått selv om jeg ikke har vært i aktivitet, gjerne mens jeg har ligget på sofaen eller i senga. Våknet en natt av vonde mensensmerter samtidig. Jordmor ble litt bekymret, men ba meg se an et par uker. Dersom det var det samme, skulle jeg ta kontakt for kontroll på sykehuset. Så fortalte jeg videre at jeg også har kjent et slags nedpress i underlivet, som om noe vil ut, spesielt etter å ha sittet en stund eller ligget. Da ble hun enda mer betenkt og sa hun vil ringe sykehuset med en gang konferere med dem, og gi meg en time. Som sagt så gjort, så i morgen skal jeg på RIksen for kontroll av livmormunnen. Hun sa at det ikke trengte å være noe, men mente at jeg ikke skulle ha slike kynnere så tidlig. (Jeg har hatt det i noen uker allerede). Uansett ville hun ha det sjekket opp. Eventuell behandling ville være full sykemelding og være helt i ro. Så, som dere sikkert skjønner ble jeg ganske redd og fortvilet etterpå. Men er kjempeglad for at jeg fikk time allerede i morgen. Vil helst slippe å tenke på dette i helga. Har blitt noen tårer i dag, man tenker jo det verste, men satser på at det går bra!!!
Stoltmai mamma:) Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Heisann.. Jeg hadde det skuratt som deg da jeg va22 uker, var på sykehuset for en sjekk, og han sjekket alt,hadde først ul på magen, deretter hadde jeg vaginal ul. sjekket om det va no tegn til åpning, siden jeg hadde så masse kynnere og følte et slikt nedpress... Alt va helt fint, fikk bare beskjed om å ta det med ro, og komme tillbake omdet ikke ga seg eller ble værre... så det er nok ingenting, men lurt å sjekke...
Fullrulle86 Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 bare slapp av, det går helt fint:o) jeg er i uke 22 nå, men begynte med kynnere allerede i uke18. hadde kynnere en hel natt med bare sekunders mellomrom. var helt forferdelig vondt! ble sendt på sykehuset av fastlegen morgenen etter. der sjekka di livmorhalsen og ungen å jeg hadde ingen tegn på åpning eller for tidlig fødsel. kynnerne har roet seg en del siden det men har ennå ca. 5-10 kynnere i døgnet. fikk beskjed om at det var sjelden med kynnere allerede i uke 18 som førstegangs! men alt går fortsatt fint:o) men jeg skjønner hvordan du har det, hadde grått ut alle tårekanalene mine når jeg troppa opp hos legen, var så redd! men dette går fint skal du se.
Dubros Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2008 Da har jeg vært på sykehuset for undersøkelse. Det ble tatt en vaginal ultralyd for å sjekke livmorhalsen. Den var 3,3 cm og lukket. Alt så helt fint ut. Babyen lå med hodet ned, så det kunne være det som føltes som et press i underlivet. Blir kynnerne plagsomme, sa legen/jordmor at man eventuelt måtte vurdere hvor mye jeg skulle jobbe. Har en ganske stressende jobb. Men, det er ikke opp til meg å vurdere.... >Ble selvfølgelig veldig lettet over at alt var bra og det ligger til rett for at junior skal bli i magen min i mange uker fremover
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Hei. Dette er mitt 3 barn og har kjent kynnere helt siden uke 13 er nå i uke 26. Begynte tidlig i mitt andre svangerskap også, da i uke 16. Fødselen gikk fortere med nr 2, så jeg vet ikke om kynnerene har noe med det så tidlig, men håper på det. Gikk 2 dager over termin den gangen. Jeg er fullt sykmeldt for dette, men så går vi i trapper hele dagen der jeg arbeider. Har veldig mye kynnere + at jeg våkner om natten med det. Kan ikke si det er så trivelig nei. Det er bra at alt står bra til, lykke til videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå