Kanutte og prinsen Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Kan barnet sitte begge veier i den? og hvor lenge kan den brukes? Er den lettvindt i bruk? Hvor kjøpte du den og hva betalte du? Har babybjørn og bæresjal, men er ikke helt fornøyd med noen av de. Babybjørn er ikke komfortabel verken for meg eller babyen, og bæresjalet er litt for tungvindt å bruke sånn til vanlig. Noen som evt kan anbefale noe annet praktisk til bæring?
camillah 2 små Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 JEg har MeiTai, og syns den gir kjempegod støtte! Kjenner nesten ikke at jeg bærer noe i det hele tatt! Veldig grei å bruke. Men så vidt jeg vet kan ungen bare sitte mage mot mage.
❤lille stjerne❤ Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Vi startet med mei tai like før jul da jenta var 3 mnd gammel. Brukte babybjørn først og babyen var fornøyd, men mamma fikk vonde skuldre og nakke. Vi er veldig fornøyde med mei taien og bruker den mye. Kjøpte den via lotusbarn og betalte 749,- for den. Babyen elsker å sitte i den og sovner som regel etter 3 minutter. Man kan bruke mei tai fra nyfødt (i "froskestilling") og helt til barnet er cirka 3 år. Etterhvert som barnet blir større og tyngre kan det sitte i mei tai på ryggen din. Framovervendt kan de ikke sitte. Jeg synes det går veldig greit å ta av og på mei tai, kryss på ryggen og kryss foran og knute. Ikke verre enn det.
Yrha Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Jepp, vi bruker Mei Tai, har Babyhawk, og betalte 699 for den hos baretoy.no. Baby kan sitte mage mot mage og mage mot ryggen din. Det tar litt øvelse å få til å feste baby på ryggen, men når dere får det til er det så praktisk og artig for baby! Har aldri vondt i skuldrene, og babyen kan sitte i mei tai'en i timesvis hvis nødvendig! Ellers ser Ergo bæresele ganske grei ut, har hørt mye skryt for disse. Hilsen ei som ikke skjønner at folk bruker så mye penger på Babybjørn!!!
Oktoberbolle Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Mei tai er nydelig å ha på seg. Men det er mange forskjellige produsenter av mei tai. I tillegg fins det mange gode formsydde bæreseler, og lommeslynger og ringslynger man kan bære barnet i som er litt enklere å bruke. Besøk tettinntil.no, der finner du maaaasse masse info om bæredingser og mange kjekke folk du kan spørre. )
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Vi har en mei tai som vi bruker ganske ofte. Barnet kan bare sitte innover med den, men både på magen og på ryggen. Den er lett å bruke synes jeg, men hvis du bruker den ute kommer stroppene fort i bakken slik at de blir våte/skitne. Vi bruker den stort sett til ham på 8mnd (kun på magen så langt med ham), men har også brukt den på 3åringen vår på ryggen. Han veier 18kg. Vi har forresten også gått på ski med den. VI har fra baby hawk. husker ikke hva vi betalte.
stinelin81-3 smågull Skrevet 17. januar 2008 #7 Skrevet 17. januar 2008 Jeg har 2 mei taier , en Ergo og en ringslynge. Men Mei taiene er favoritten her i huset og brukes daglig. Husker ikke helt hva jeg betalte for den, men de ligger jo i prisklassen 600-1000 kr de fleste merkene. Det går som sagt ikke å ha babyen fremover vendt i den..men det gjør ingenting! Babyene koser seg like mye likevel. Og når de er gamle nok til å ha på ryggen får de jo sett verden slik du ser den, og det er noe av det morsomste lille jenta mi vet ihvertfall. Hopper og veiver med armene av glede...eller sovner rimelig raskt hvis hun er trøtt. Ergo selen er også å anbefale, men jeg synes den er best til ute bruk. Barnet sitter omtrent som i en Mei tai. Den er kanskje mer pappavennlig siden den ikke skal knyttes men bare "klikkes" i lås og strammes:) Som flere har sagt...les på tettinntil.no..der finner du alt:)
Papegøyeblomst Skrevet 17. januar 2008 #8 Skrevet 17. januar 2008 Anbefaler å kjøpe meitai fra www.babyhawk.com der kan du komponere din egen, og velge mellom hundrevis av mønstre/farger, kommer på ca 500kr inkl.frakt. Er den samme de selger på lotusbarn for 799,- Jeg fikk mine tilsendt rett hjem i postkassa, og betalte ikke toll.
selma07 og engel Skrevet 17. januar 2008 #9 Skrevet 17. januar 2008 Man kan ha babyen med rygg mot bærerens mage, men da er det ekstra viktig at rumpa er nedefor knærne! Veldig vanskelig å få til... Jeg har brukt elastisk sjal, babybjørn (ble solgt etter 2 gangers bruk...) og meitai.. Selma er 1 år nå, jeg prøvde meitai i et par mnd, men trivdes ikke spes med den. Det er bedre bærekomfor med sjal, synes jegda.. Og det er ikke spes mye lettere med meitai enn sjalet. Meitaien har jo også lange seler som skal knytes fast og riktig.. Jeg kjøpte min meitai hos ei venninne som syr sjøl, betalte 850 kr for det!
VinterSol+2 Skrevet 18. januar 2008 #10 Skrevet 18. januar 2008 det er ikke bra for barna å bæres fremovervendt, det gir fare for overstimuli.. jeg bærer MASSE i meitai, jeg har sydd selv:) ikke sa vanskelig, faktisk, vesla mi er over 8,5 kg, så jeg syns hun er alt for tung til å bære på mage, men når hhun sitter så høyt at hun kan titte over skulderen min, er hun strålende fornøyd!! blir det for mye inntrykk, bare legger hun nesa ned i nakken min og tar seg en dupp:) såå koselig! oppskrifter på tettinntil.no
Bergene Skrevet 18. januar 2008 #11 Skrevet 18. januar 2008 Vi har kjøpt vår hos dotedot.com, betalte vel 1000 kr. Vi bærer masse i mei tai, den er kjempe god! Men bruker masse vevd sjal også vi da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå