Gå til innhold

Noen fler som har LAVT symfysemål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare 28 cm i symfysemål og er 32+3 uker på vei...Er såvidt innenfor det grønnefeltet, hadde det vært 1 cm mindre hadde jeg vært utfor.

Noen fler enn meg som har så lite symfysemål? Håper ikke noe er galt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde lavt symfysemål, og på slutten så stoppet det helt opp. Jeg ble sendt til UL, og det viste seg at baby hadde det helt fint og alt var perfekt. (Både fastlege og jordmor sa at det nok bare var en liten baby, men at jeg kunne få UL for sikkerhetsskyld)

Baby ble anslått til å veie 3500-3700g ved fødsel/termin, men hun var kun 3000g da hun kom.

En gammel "huskeregel" fra min mamma (og hennes gamle lege). Er sf-målet på 28cm, så veier baby 2800g ca. ;)

Skrevet

kanskje du bærer baby "langt inn" eller har litt lite (ikke nødvendigvis for lite!) fostervann?

Det grønne området er jo normalen og for å få et gjennomsnitt må jo man nødvendigvis ta med både små og store mager. Magen følger sin egen kurve? Hvis den vokser fint og ikke har noen stagnering så er nok alt i sin skjønneste orden.

Skrevet

Hadde lavt SF-mål både forrige gang og denne. Tok seg opp litt nå i

38.uke. Jeg fikk en baby på over 4 kg forrige gang, og det viser seg å være en ca samme denne gangen :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...