Gå til innhold

Er det verdt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min startet i ny jobb 14 dager etter Alicja ble født.. Han har jobbet dritmye og de er godt fornøyd med ham, noe som har ført til at han har fått en god del mer lønn, bl.a to lønnsforhøyninger før han ble fast ansatt, hvor han fikk 10 kroner mer i timen + 1200 mer i mnd. Nå har han fått enda mer ansvar for bl.a et par ansatte som har jobbet der lenger enn ham og igjen fått mer lønn.

Snart skal han ta fagbrev i faget og vil da gå opp mer.

Nå tjener han jo sinnssykt "mye" penger - vi hadde klart oss helt fint om jeg ikke fikk penger, hadde hatt salt til maten og litt mer. Men han jobber så mye. Masse overtid.

Han er altfor snill i tillegg og jobber ofte for å hjelpe andre folk der, mens når han jobber sent så er det sjeldent noen igjen. Han kan gjerne hjelpe ut en venn ved å starte 03 f.eks enda arbeidstiden er fra 08. Idag har han jobbet fra 06 til snart 18, regner med han blir litt lenger. Han jobber altså aldri kortere enn 10 timer..

Når helgen kommer er han ganske sliten og jeg føler at helgene blir så korte når han jobber så mye.. Så jeg vurderer nesten å be ham jobbe midnre, for er det egentlig verdt det at han er så lite hjemme ?

Akkurat nå syns jeg det er det samme om han tjener bra eller dårlig, for jeg savner faktisk mannen min..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Dette må jo bli opp til dere. Men personlig ville jeg nok hatt litt dårligre råd, og hatt litt mer tid sammen. Kan fort ¨gå ut over forholdet også, å ikke se hverandre omtrent. og er han da så sliten at han ikke orker stort i helga er ikke det gøy heller.

Ville tatt en prat med han jeg om jeg var deg, så finner dere nok en løsning:) Lykke til:)

Skrevet

Min kunne jobbet slik om vi ville, men vi syns ikke det er verdt det. Hvorfor tjene en masse peng når man aldri ser familien sin? Det er jo for familien at han jobber, så det vil være å bite seg selv i ræva.

Skrevet

LA ham kjøre på en periode til han får fagbrevt, og så roe ned litt da for å "feire".

Tror kanskje det er greit også for hans del. Han må jo ikke bli utbrent heller.

Men du er ikke alene om å ha en mann som jobber sånn, min jobber fulltid ++ på to forskjellige steder. Heldigvis jobber han jo natt og da er fulltid i underkant av 14 netter per mnd.

Skrevet

Hei!

Takk for svar. Har også lyst at han skal få fagbrevet - da får han jo enda flere muligheter innenfor logistikk.

Det er bare litt trassig at helgene går med på at han er trøtt og sliten, også merker jeg jo at han savner oss.Han sier jo det i helgen at han skulle ønske han jobba mindre..

Fagbrevet skal han ikke begynne på før i mai så det er jo en stund til.

Han trives jo godt på jobben og alle der er veldig hyggelige - men han burde kunne si litt nei..

For et par uker siden| job

Skrevet

oida der kom babyen og trykka.

For et par uker siden jobbet han 0230-20.00 hver dag.. da var han sliten da.. skulle ønske han kunne jobbe bare litt midnre.. ltit liksom..

Skrevet

Også er det jo litt trist å dra alene på visning, kjøpe alt til jenta alene, det blir litt sånn

"Her er kortet mitt - gå og kjøp deg noe"fakter..

Skrevet

Nei, jeg syns ikke det er verdt at en av foreldrene jobber så mye. Det hadde vært ok hvis dere ikke hadde barn, men ikke ellers, mener jeg.

Min samboer er hjemme kl 15.30 hver dag, og det er gull verdt!

Skrevet

Det er synd for ham at han går glipp av så mye med babyen. 10 timer hver dag er mye.

Det er også viktig å ikke "brenne sitt lys i begge ender", og bli utbrent før man er 50. Det er bra og sunt og ha fri iblandt, selv om man elsker jobben sin.

Skrevet

Ja, 1530 kan han nok aldri komme hjem, det blir nok aldri tidligere enn 17 og det er forsåvidt greit - jeg er vokst opp med at foreldrene mine jobbet lenge så jeg vet hvordan det er. Men jeg syns helgene blir så innmari korte når uka er så lang

Ironisk nok så sier han jo at "jeg gjør det jo for dere, for oss!"

Skrevet

Nei, det er ikke verdt det:-) Men du vet allerede hva jeg mener da!:-P

Skrevet

Hei pusen!!

Vi er helt enige her ja! Jeg får ikke svart deg for telefonen min er opp og ned som du vet - men vi har det bra og idag fikk vi vår tredje tann :--) hvordan trives kjæresten din i ny jobb?

Skrevet

tittetitt vennen:-)

Ja, det er fælt. Jeg veit hvor viktig det er med penger, men alikevel så er det at Tom er der for Alicja og deg MYE viktigere!! Syntes han skal kutte ned.. men han kan vel få fagbrev selv om han kutter ned?? hihi...gleder meg til Madde får tenner, eller kanskje ikke:-P

Han begynner i ny jobb 1 Februar, og han gleder seg veldig. han syntes det er gøy:-) Han er så lei den andre jobben sin. Ferdig med lua enda? Vi vil ha besøk! Jeg har blitt rå til å bake kake:-P hihi...kjeder meg litt for tiden!!

Skrevet

Joda, han får fagbrevet selv om han kutter ned , men om han kutter ned så får han ikke betalt for å ta fagbrevet osv...

Det har gått smertefritt med tenner her, litt feber i går kveld også forsov vi oss i dag til elleve.. Hehehe!!

Hva jobbern med? Svar på sms eller facebook om du ikke vil skrive her.

Jeg skal kjøpe garn til lua til maddis i helgen, jeg har gått tom for garn, noen spes. farger du vil ha? Jeg har begynt i hvitt :-)

Jeg kan komme på besøk uansett vet du.. Masse ledig fra neste uke :-)

Skrevet

Ja, det skjønner jeg kan være litt vanskelig. men hvor mye er det snakk om da? hvis det er penger dere klarer dere uten ville jeg bedt han kutte ned;-)

Jeg har fått lån jeg!! hihi...så nå skal jeg betale kredittkortene, og komme meg en tur til tannlegen!hihi

Han skal utvikle e-lærings leksjoner og bli en ekspert på windows server og microsoft SharePoint. Ja, det var det han sa her iallfall:-P Tjener uansett bedre der enn på gamle jobb, og kan få bedre jobb når han har lært det opplegget:-P haha... jeg har ikke helt peiling.

hvit og lilla kanskje? Det hørtes fint ut...

Ja, det må du gjøre!!! Velkommen uansett, og vi kan også til uka. Skal på kontroll tirsdag og kiropraktor på torsdag, men passer egentlig alle dager uansett:-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...