Gå til innhold

Et skikkelig flaut intimspørsmål....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hvem andre jeg kan spør enn dere kloke damer her..

Jeg har problemer med rifter i skjedeåningen (mellom skjeden og endetarmsåpningen liksom).

Disse oppstår under samleie, uavhengig av om jeg er våt eller ikke.

Har fått en salve av legen, men føler ikke det hjelper noe særlig..

Får jeg først rift, så er den der i 2-4 dager, og det svir å gå på do!

Har dere noe tips for å motvirke slike rifter?

Og kanskje noen tips til hva som kan hjelpe greit og effektivt når de først har kommet?

*flau*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke om dette er i samme "gate" men, før fødselen smurte jeg meg med fødselsforbredende olje (jordnøttolje kan også brukes). Jeg fikk kun en innvendig rift under fødselen, og gutten min ble tatt med sugekopp, så jeg fikk ganske røff behandlig der nede..

Du kan jo prøve jordnøttolje, det kan jo kanskje hjelpe:)

Skrevet

Dette kan kanskje komme av at du ikke er våt nok på utsiden? Dere kan jo f.eks. smøre han inn med litt olje (olje må aldri brukes med kondom). og ta det veldig forsiktig i starten...

Når du først har fått sår: kan du ganske enkelt bruke zinksalve (kan gjerne smøres på før du tisser).

Skrevet

Har du født det siste halve året eller ammer du? Iså fall kan høyt nivå av progesteron gi et overgangsalder-lignende tilstand. Du får ekstra tynn og sårbar hud nedentil, og blir mindre våt. I så fall kan du bruke ovesterin vagitorier som du får kjøpt uten resept på apoteket. De gejnoppretter "normal" hormonbalanse i skjeden. Soppinfeksjon kan også gi svært sår slimhinne nedentil som lett revner. Hvis du i tillegg har litt kløe og hvit utflod kan du prøve med canesten vagitorier som du også får kjøpt uten resept. Dette kan du bruke selv om du er gravid.

Skrevet

Bruk ALLTID glidemiddel under samleie. Pøs på. Det var det eneste som hjalp for meg. En annen ting, det er også viktig at du rekker å bli ordentlig kåt FØR han trenger inn i deg, slik at du blir våt. Det tar faktisk mye lengre tid enn mange er klar over, i gjennomsnitt 20 minutter, har jeg lest.

Skrevet

Er ikke gravid, ammer ikke og har aldri født...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...