labbis Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Hvordan sier dere det til eldre søsken at de skal få en lillesøster/lillebror? Er snart halveis i svangerskapet, og syns det snart er på tide at storesøster på 3,5 får vite det.. Men litt usikker på hvordan jeg skal legge det frem... Var på UL i dag, alt ok! Og det blir en liten jente til;)
mine små alver... Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Oi har du ikke sagt det enda? Jeg sa det nesten med en gang til min datter på 4,5 år. Ville at hun skulle forstå hvorfor jeg var så kvalm,trøtt og ikke kunne løfte så mye på henne=) Vi sa det bare rett ut,vet du hva mamma har i magen sin? en baby,du skal bli storesøster. Her sto jubelen i taket og hun gleder seg veldig! det enkleste er ofte det beste når det kommer til barn. Nå har jenta vår hatt god tid på å venne seg til tanken og forbrede seg og hun tar også veldig hensyn og "minner" meg på at jeg er gravid enkelte ganger=) gratulerer med enda en jente,her blir det gutt.
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 jeg også lurer litt på dette... jeg har ei jente på 3 år (i april) og jeg er snart 19 uker på vei... har ikke sagt noe enda for har hørt at små barn syntes ventetiden blir så uendelig lang og at de kan ende med å spørre hver dag om ikke babyen kommer.. men jenta mi er jo ikke så stor så vet ikke riktiig om hun helt skjønner det.. men tenkte å fortelle det etter ordinær ul til ons, for da vet vi kanskje kjønnet også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå