Gå til innhold

Hei, noen som har kjennskap til Efedrin og små barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er nesten 21 mnd nå. I går kveld opplevde vi at hun fikk falsk krupp og hun kom seg etter 30 min ute, men hosten vedvarte som hun også hadde tidligere på dagen da. Hun hostet så pass at hun kastet opp i natt og i dag var vi hos legen igjen. Vi var hos legevakten tidligere på kvelden før hun fikk dette anfallet. Da fikk vi ikke noe, men i dag fikk vi efedrin.. er det ok å bruke nå i natt tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her i huset har snuppa brukt en god del effedrin!

dersom legen har skrevet det ut til jenta di var det vell for at det skal brukes?

og en dose på kvleden for å slippe at halve natta går med til hosting tar hun ingen skade av! lykke til=)

Skrevet

Vi har brukt efedrin til snuppa på 2 år noen ganger. Prøv å gi henne det på dagen første gang, da noen kan bli urolige av det. Vi har hatt god effekt av det. Vi ga 3ml 3 ganger i døgnet.God bedring til lille snuppa di.

Gjest irismor
Skrevet

Her i huset så ble snuppa hyper, hun krabbet omtrent oppover veggen. Så kom nedturen med skikkelig hysteriske gråtetokter og oppkast. Legen mente hun ble forgiftet av efedrinen.

Håper jenta di tåler efedrin.

God bedring til snuppa.

Skrevet

Lukas har fått efedrin et par ganger...første gang var han ca 3,5 mnd...har aldri merka noe til at han ble mer aktiv el noe sånt. Syns det hjelper kjempefort=)

Skrevet

Tusen takk for alle svarene. Jeg får kanskje gi henne det nå da kanskje? Hun bruker å legge seg rundt 19-tiden +.

Skrevet

Det kan også vere ein ide å gje ho ein smertestillande i tillegg. Det har eg erfart gjer god effekt på hoste, både hos ungane og hos meg sjølv.

Skrevet

mm, tusen takk for godt råd :)

Hun fikk en smertestillende i går da hun fikk dette anfallet.. legevakta mente det var forebyggende for kruppen i tillegg til masse frisk luft da.

Skrevet

Vi har gitt efedrin til mini når han har hatt falsk krupp, men det har ikke hjulpet på hverken krupp eller hoste. Han fikk ingen bivirkninger heller da, så det gikk helt fint. Vi fikk etter hvert kortisontabletter mot kruppen (måtte mase litt på legevakta) og det hjalp godt. God bedring til jenta di!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...