Gå til innhold

får i jenta mi bare 4 måltider pr dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

før jul fikk jeg i henne 5 måltider. i jula ble det mye styr og kluss i alle rutiner, så etter jul har det bare vært 4 måltider. skjønner heller ikke hvordan tiden skal strekke til for å gi henne det 5 måltide.. Er det et must med 5 måltider pr dag?

hun er 6 mnd gammel.

09:00 flaske

11:00 sover i 3 timer

14:00 grøt

16:00 sover 1-2 timer

17:00 flaske

19:00 sover 1-2 timer

20:00 grøt

22:00 natt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er litt over 5 mnd og får også abre 4 måltider om dagen........men hun vokser å trives å legger på seg fint hu.......blid og fornøyd er hu også,så er ingen fare=)

Skrevet

Datteren min var litt liten da hun ble født, og har alltid vært litt liten og ikke lagt så godt på seg som hun gjerne burde. Fikk beskjed om at hun burde få mat 5-6 ganger for dagen, så derfor gjorde jeg det. Da spiste hun lite hver gang og det ble bare kav og stress. Dette holdt jeg på med til hun var 6 mnd.

Da hun var ca 6 mnd begynte hun å ha en lang soveperiode på dagen, i stedet for flere korte. Derfor begynte hun å få mat 4 ganger daglig.

Frokost 180 ml mme

Lunsj 180 ml mm

Middag 1 middagsglass + vann

Kvelds grøt + 120 ml mme

Nå spiser hun mye mer til hvert måltid og legger godt på seg, så i hennes tilfelle holder det med 4 måltider for dagen.

Skrevet

Hi her.. takk for svar.. hun spiser masse hvert måltid, og legger godt på seg.. godt å høre at det ikke må 5 måltider til.. :)

Skrevet

Jeg fikk høre av helsesøster at det var lite med bare 4 måltider om dagen da jeg var der i går............men kan ikke følge boka når det gjelder alt,det blir så a4 og umenneskelig at det nytter ikke!

En må se litt gjennom fingra å ikke proppe i ungen et visst antall måltider om dagen bare for at boka sier det....!

Dette får jenta mi:

Frokost: 180 ml mme og grøt (som lages av den melka jeg har blanda)

Lunsj: 150 ml mme og 1 beger med Hipp fruktmos til barn fra 4 mnd

Middag: 150 ml mme

Kvelds: Samme som på morgen

Mellom måltidene får hun vann,og av og til sviskesaft.

Skrevet

Bak på mme-pakningene står det hvor mange måltider om dagen som ca er vanlig for så og så gamle barn. Når man kommer til 5-6 måneder, reduseres faktisk antall måltider fra 6 til 4-5. (Men mengden per måltid øker). Så dette er helt normalt.

Skrevet

Jenta vår er 5,5 mnd og det blir bare 4 måltider her også...

8-tida flaske

12 tida grøt + melk + svisker

16 tida melk og litt fruktmos (til vi begynner med middag)

19-20 tida grøt + melk

Hu er blid og fornøyd og legger godt på seg.. skjønner ikke hvor jeg evnt skal få inn et måltid til, for det er ikke alltid hu er like sulten på disse 4 måltidene engang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...