Gå til innhold

Irritert på svigermor!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke noe for det, men min svigermor irriterer meg, og sårer meg. Når hun kommer på besøk, så river hun nærmest barnet til seg og sier at nå skal bare de to prate. Det føles som hun overtar sønnen min på en måte, hun sier selv at hun kommer bare for å hilse på barnebarnet, (og ikke oss føles det som.) Så kan hun si: Stakar, ingen som går tur med deg, hadde jeg vært i form skulle vi ha gått tur. ( Dette sitter jeg og hører på, og føler meg udugelig som ikke er ute og går tur der og da.) Resten av tiden, sitter hun og gjør smattelyder, slik man gjør til undulater, dette gjør hun til sønnen min. Hun irritere meg grønn, og gutten min sitter og ser på ho og sjønner ingenting. Prat normalt til han tenker jeg, han er ett barn, ikke en undulat. Får lyst til å reise meg opp og dra han til meg! Dette går jeg igjennom en gang i uka, fast dag, fast tid kommer hun på besøk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også blitt irritert :)

Skrevet

Får jeg le litt av innlegget ditt? Skjønner at du er frustrert, men jeg må le over det med undulaten ;o)) Hehe, ser det for meg, skjønner du. Hm, dersom hun kommer til en fast tid, får du sørge for å være på farten ut akkurat når hun kommer. Så kan du si:"Vi skal ut en tur nå vi. Trille litt. Vil du være med?"

Så slipper du å føle deg udugelig. Blir hun med, slipper du kanskje undulatsmattingen. Slipper du ikke unna det, er det kanskje lettere å overse irritasjonene ute i frisk luft.

Eventuelt får du ta deg en tur ut alene, når hun kommer. Så får hun bare sitte der og smatte til gutten din ;o))

Skrevet

Du får trøste deg med at du har svigermor til fast tid hver uke. Her kommer svigermor oftere en postmannen og avisbudet.....og jeg blir GAL snart....hun tror tydeligvis at hun og jeg skal være venninner i denne svangerskapspermisjonen....

Skrevet

Nå er det slik at ho traff hodet på spikern, når ho tok opp anngående turgåing. Jeg vet jeg ikke er flink til å gå tur, men det er 11 uker siden keisersnitt og svangerskapsforgiftning. Jeg har heller brukt tiden til å kjøre og besøke.Vet jeg må bli flinkere til å trille vogn, så ungen får frisk luft..

Skrevet

Du må jo selv få lov til å velge om du vil gå tur eller ikke. Virker som at når man får små barn, så er det obligatorisk å gå tur. Det er slett ikke alle som liker det, og man er vel ikke noen dårligere mor av den grunn. Selv har jeg alltid likt å gå tur, selv før jeg ble gravid. Men vi er alle forskjellige, og liker forskjellige ting.

Skrevet

Jeg bare lurer på om dere som har mødre/svigermødre som popper innom i tide og utide, ikke kan benytte sjansen til å gjøre noe for dere selv når de først er hos dere for å besøke babyen?

Dersom babyen er noen måneder, og det er mulig å forutsi når neste måltid er kan dere f.eks. stikke en tur på butikken alene. Trene. Dersom baby er bitteliten og trenger puppen i nærheten, hva med å ta en laaaang og varm dusj/eller et bad, kanskje med litt egenpleie: ansiktsmaske, peeling, fotpleie... Eller hva med å ta en kjapp blund :) Bare si at du er trøtt og sliten, og at mor/svigermor og baby kanskje kan ha litt kvalitetstid sammen alene?

Jenta vår er snart året, og vi har begge besteforeldreparene langt unna. Jeg skulle gitt mye for litt avlastning enkelte dager!

Skrevet

Oki, gutten din er bare 11 uker. Ser du har skrevet det lenger opp. Da synes jeg i hvertfall at du kan ta en hvil/ta en dusj eller bad når svigermor er på besøk. Kanskje du har noe annet du kan sysle med også. Så får hun bare sitte og smatte til gutten din. Du kan jo spørre henne om hun har lyst på en kjeks å smatte på også...;o)

Men jeg mener det: utnytt muligheten til "alenetid", om det så er i hjemmet. Les avisa, les et ukeblad. Et eller annet :o)

Skrevet

DRIT I Å HØRE PÅ HENNE!!! Blir så sinnsykt forbanna.. svigermor er AKKURAT lik. Begynte å gnage om at jeg måtte gå på tur når han var 2 uker... jeg var sååå sliten... følte meg som en dårlig mor som ikke klarte å komme med ut av døra:(

Hun kritiserer seriøst alt/og tror ikke jeg klarer noen ting liksom. Er du sikker på at han får rapet, sikker på at han er varm/kald nok osv osv... Vet det er ment som omsorg, men det er måte hun sier det på som ikke bare jeg, men som også min familie oppfatter som kritikk i fra hennes side...

Og du kan være glad at hun er til fast tid, her renner hun ned dørene og ringer 3 ganger for dag! :(

Holder på å bli gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal!!!!!!!!!

Skrevet

Min svigermor lager også slike smattelyder! Og de gjør meg gaaaallll! Og verst av alt... mannen min lager de av og til faktisk... Da sier jeg (selv om hun hører på) "Hold opp med det dere, det er en baby ikke en kanarifugl!"

Og hun sier også "er jo synd at den flotte barnevognen må stå så mye i ro". Nå studerer jeg på fulltid, så har faktisk mer en nok å holde på med da vesla sover - så ikke kom her å gi meg dårlig samvittighet for at jeg ikke går tur hver dag. Og det er ikke babyen hun tenker på, for hun ligger jo ut i vogne. Det er faktisk det faktum at jeg bør ut å slanke meg.

Når hun er på besøk i huset vårt sier hun "det er så lite farger her - så jeg har kjøpt denne (en eller annen pyntegjennstand)" Men hvorfor tror damen at det er 'lite fager' her da? Hadde jeg ville hatt mer farge hadde jeg jo malt stuen grønn som hennes... grrrrrrrrrrrr!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...