Gå til innhold

Hvis dere skulle kjøpe en bil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

som skal passe for en liten familie med vogn og ok bagasjeplass og som ikke bruker en formue i bensin, hva slags bil hadde dere valgt da? Brukt eller ny og ikke ALT for dyr...

Eller hva slags bil har dere og er dere fornøyd?

Blir veldig glad for anbefalinger, for må få kjøpt en bil snart ;-P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Toyota corolla stasjonsvogn eller Toyota avensis stasjonsvogn. Driftsikre biler uten noe tull:)

Skrevet

Vi venter nummer tre og har derfor behov for tre individuelle seter i baksetet for å få plass til tre bilseter, og fordi de to eldste barna ikke er så store, må vi regne med at vi til tider trenger to barnevogner + alt mulig annet stæsj man må ha med seg når man skal på ferie/på hytta o.l. Valget vårt falt på en Ford S-Max 2007 mod., altså en ny bil, med 7 seter, hvorav 2 legges flatt i bagasjerommet når de ikke er i bruk. Bilen er ikke gratis, men en av de mest gunstige i den klassen! Fordi bilen er ganske ny, så er det begrenset hvor "billig" du kan få den, men det kommer stadig flere brukte på markedet!

Skrevet

Toyota Avensis stasjonsvogn, helt super bil :)

Skrevet

ville kjøpt en brukt bil, helst stasjonsvogn, som ikke har så veldig stor motor..

Jeg har selv en hyundai elantra stasjonsvogn, 1996 modell med 1,8L motor, den bruker en del bensin...

Mannen har en ford focus stasjonsvogn, 2002 modell med 1,4L motor, og den bruker en del mindre bensin..

Så ville gått for en 1,4L i steden for 1,8L motor med tanke på bensinforbruket da..

Men plusset med min bil, er at den ikke er så dyr (ga rundt 32 000), den er gammel og jeg har derfor bare delkasko på den. Skulle jeg hatt en nyere bil, måtte jeg hatt kasko og da hadde jeg ikke hatt råd til å forsikre den på meg, og hadde dermed ikke opparbeidet meg noe bonus..

Nå betaler jeg 5800 kr i året hos gjensidige, mens mannen (som har sånn over 25 forsikring), betaler 10 000 fordi han ikke har hatt bil på seg tidligere og måtte ha kasko på en så dyr/ny (ble kjøpt brukt, men regner med du forstår hva jeg mener) bil...

Vil også anbefale dere å ha med dere noen som kan litt om biler når dere handler, særlig dersom dere handler privat.

Ja, vi er forresten veldig fornøyde med begge bilene, vi har brukt dem mest til flytting da, men er grei å ha med seg to barn i hvertfall... Har aldri prøvd barnevogn selv da men..

Skrevet

Jeg har en subaru legacy outback, 1997 modell. her vi bor er det masse snø om vinteren, og ganske bratt, så jeg er storfornøyd med denne bilen!!! kommer fram uansett. venter jo første ungen nå da, så har ikke prøvd den med barnevogn og sånn, men den er romslig, så tror det skal gå bra. minuset er at den bruker en del bensin. ikke sikkert dere har bruk for 4wd, men vi angrer hvertfall IKKE på dette kjøpet:)

Skrevet

Vi har kjøpt Opel Zafira 1,8. dette er en 7-seter. Ikke dyr bil.

Vi er kjepefornøyd med den :o)

Skrevet

Har en ny toyota avensis stasjonsvogn. - ikke helt fornøyd... Bilen er kjempemessig å kjøre, ok diselforbruk etc. Men bagasjerommet er litt for lite (er vant til ford mondeo), kronglete og legge ned baksetene, og det går to stag inn i bagasjerommet og irriterer vanvittig. Sikkert ikke noe problem for "folk flest", men det gjør at hundeburet står 10 cm fra hjulbuen. Uten hund hadde jeg kanskje ikke brydd meg.

Skulle jeg valgt i dag hadde jeg nok tittet mer på ford mondeo (som vi har hatt, -en SUPER bil, ikke noe trøbbel), eller en ford s-max, men mulig det hadde blitt en ny toyota...

Skrevet

Vet ikke hvilken prisklasse du skal kjøpe i, men vi har en 04mod mercedes c220 eleganco. Mye utstyr som gps, skinn interiør, park.sensor, avtagbart hengerfeste osv.. Til vanlig bruk tar vogna nesten hele bagasjerommet, men om jeg tar bagen og hjula av, har jeg kjempegod plass i bagasjerommet :) vi betalte 295tusen, og er meget fornøyd!

Skrevet

Passat stasjonsvogn -HELT KLART :-)

Skrevet

Hvis du vil ha relativt ny bil, men ikke har 400 000 til en 1-2 år gammel passat, kan jeg anbefale Skoda Ocatvia som vi har kjøpt. Stort bagasjerom med knagger til handleposer, romslig baksete meg god plass til bakovervendt barnesete. Er superfornøyd med vår 06-modell!

Skrevet

Toyota Avensis stasjonsvogn med dieselmotor :) Vi har en sånn og den er bare helt gull!

Skrevet

Tusen takk for mange tips =D har notert ned alle og skal se videre på de ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...