Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Og da mener jeg IKKE til primærvitnemålet, men for dem som er over 21 år. Får man noe ekstra for å ha gått på universitetet?
Gjest ->>- Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Du får 3 poeng ekstra dersom du har 60 studiepoeng (altså ett år fulltid) fra høyere utdanning allerede. Ikke noe mer om du har mer enn 60, men 1.5 ekstrapoeng om du har 30 studiepoeng. (Men dette gjelder bare om du ikke har ekstrapoeng fra før for folkehøgskole eller militærtjeneste). Ellers er reglene ganske grundig forklart her: http://info.samordnaopptak.no/soeking_og_opptak/soekerinformasjon /opptakskrav/poengutrekning (Karakterpoeng + evt studium fra før + alder + fordypning er de vanligste for ordinærkvota, og så har man spesielle kvoter til noen studier - sånn for å få jenter inn på realfag og slikt).
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Der stod det ja...lette jo inne på SO sine sider, men fant ikke. Men det står: "Det blir gitt 2 poeng for kvart år, max 8 poeng for fire år. Alderspoenga blir gitt frå og med det året søkjaren fyller 20 år for søkjarar med". Jeg blir 22 i år...får jeg seriøst 6 poeng da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå